Close

Eldőlt: az amerikaiak beleszerettek a fociba

A fényképfelvételek tanúsága szerint június 26-án, a brazíliai világbajnokság idején még Barack Obama, a demokrata elnök is nézte elnöki gépén a Portugália-Egyesült Államok csoportmérkőzést. A tévék előtt pedig 24,7 millió néző követte a döntetlenre végződött és izgalmas mérkőzést, nem is szólva az utcákon elhelyezett kivetítők előtti tömegekről.
Ennyien még soha nem néztek egy időben nem amerikai focit az Egyesült Államokban, és Sandy Brown, a One World Sports sportcsatorna vezérigazgatója is megállapította a Wall Street Journalnak, hogy nem lehet a fociláz útját állni az észak-amerikai országban. Az ő személye pedig azért fontos, mert a reklámszakma is kezdi belátni, hogy mégis érdemes (több) pénzt fektetni ebbe a sportágba. Az amerikaiakat ugyanis már nemcsak a válogatott érdekli, hanem már maga a foci is. Ezt a tényt bizonyítják a spanyol El Economista című gazdasági lap által összegyűjtött adatok is. Miután az amerikaiak vereséget szenvedtek a belgáktól a nyolcaddöntőben – 2:1 arányban -, a szurkolók tovább nézték a meccseket, hiszen 9,7 millióan izgulták végig a Németország-Argentína között vívott döntőt, legalábbis ezt tudatta az ABC és az ESPN tévécsatorna. Sőt ugyanezen a napon a spanyol nyelvű Univision Deportest is további 9,2 millióan nézték.

Az ESPN és a Fox csatorna is sok pénzt, 100 millió dollárt fektetett be, hogy közvetítse a dél-afrikai és a brazíliai világbajnokságot. A Market Watch-tól származik az az adat is, hogy utóbbi csatorna vette meg az európai Bajnokok Ligájának közvetítési jogát, sőt 425 dollárért az övé a két következő világbajnokság közvetítési joga is. Más felmérési adatok is alátámasztják a hirdetési szakemberek növekvő érdeklődését: a WSJ tudomása szerint a Gallup Intézet 2012-ben még azt mérte, hogy a megkérdezettek 19 százaléka tartotta magát fociszurkolónak, pedig 2006-ban még jóval kevesebben (13). Tavaly pedig már 4 százalékuk mondta magát a foci feltétlen hívének, pedig 2007-ben még csak feleakkora volt ez az arány.

A jelek szerint beérett többek között a volt amerikai külügyminiszter, a 91 éves Henry Kissinger vetése, aki legalább ötven éve terjeszti, támogatja az európai labdarúgást a meglehetősen erős ellenszélben, az itt vitathatatlanul vezető sportágak a baseball, a labdarúgás amerikai változata, illetve a kosárlabda ellenében.

SOBIESKI TAMÁS
(El Economista – Spanyolország)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top