A Századvég Alapítvány által készített közvélemény-kutatások szerint a véleményt formáló lakosok 66 százaléka egyetért a reklámadó bevezetésével.
Az elmúlt egy hónapban nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora.
A Századvég Alapítvány júniusban három hullámban végzett gyors közvélemény-kutatásokat a felnőtt magyar lakosság körében a reklámadó bevezetésével kapcsolatban – írták.
Az eredmények tanúsága szerint az elmúlt egy hónapban egyértelműen nőtt azok aránya, akik hallottak arról, hogy a kormány a reklámadó bevezetését tervezte, az Országgyűlés pedig megszavazta az új adónemről szóló javaslatot. A legfrissebb kutatás szerint a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét – összegezték a kutatások eredményét.
A közleményhez csatolt részletes eredményekből kitűnik, hogy az első júniusi felmérésben a válaszadók 88 százaléka, a másodikban a 92 százaléka, a harmadikban pedig 95 százaléka mondta azt, hogy hallott a reklámadó bevezetésének tervéről, illetve arról, hogy az Országgyűlés megszavazta a törvényt.
A Századvég közleménye szerint a kutatásokból kiderült az is, hogy a többségi támogatottság stabil, azaz mindhárom kutatás alapján elmondható, hogy a véleményt formáló lakosok többsége egyetért a reklámadó bevezetésével.
Emellett az is látszik, hogy az elmúlt egy hónapban szignifikánsan nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora, jelenleg a támogatók aránya 66 százalék – írták. A sajtóközleményhez mellékelt részletes adatokból kitűnik: az első felmérésben a válaszadók 58 százaléka, a másodikban 60 százaléka, a harmadikban pedig 66 százaléka mondta azt, hogy „inkább egyetért” a reklámadó bevezetésével.
A Századvég június 6. és 23. között végezte a telefonos, kérdőíves közvélemény-kutatásokat, amelynek során kutatásonként ezer, véletlenszerűen kiválasztott felnőttet kérdeztek meg. Az elemzésben közölt adatok plusz-mínusz legfeljebb 3,2 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amelyet az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna – írták.
Forrás: MTI