A Marcel Fassler, Benoit Treluyer és Andre Lotterer vezette Audi R18 nyerte az idei Le Mans-i 24 órás futamot. A Toyota és a Porsche is közel volt a győzelemhez.
A leghíresebb megbízhatósági autóversenyen már a tizenharmadik győzelmét szerezte az ingolstadti autógyár. Idén komoly kihívói akadtak a Toyota és a Porsche személyében, és mindkét ellenfél eltöltött néhány órát a vezető pozícióban is.
A 7-es számú Toyota TS 040 (Alexander Wurz – Stéphane Sarrazin – Nakadzsima Kazuki) az első 14 órát végig az élen töltötte, utána azonban hirtelen megállt elektromos problémák miatt. Nakadzsima csak ennyit nyilatkozott: „A szívem megszakad… Nem tudom, mit mondhatnék”. Ezt követően az 1-es rajtszámú Audi (Tom Kristensen – Lucas di Grassi – Marc Gené) került az élre, de délelőtt 11 óra táján tönkrement a turbó a motoron, ezért ki kellett állnia Kristensennek a bokszba. A hibás alkatrész kicserélése alatt az idén visszatért Porsche 20-as rajtszámú egysége (Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley) vette át a vezetést, tizedmásodperceken múló küzdelmet vívva a másik talpon maradt Audival. Két órával a leintés előtt azonban Webberéknek is fel kellett adniuk a versenyt, technikai problémák miatt.
Közben kicserélték a szerelők a turbót Kristensenék autójában, így az R18-as visszatérhetett a versenybe. A végén szorosan egymás mögött haladt a versenyt vezető két Audi, amelyek mellett a dobogóra a megmaradt Toyota (Anthony Davidson – Nicolas Lapierre – Sebastien Buemi) legénysége állhatott még fel.
Az LMP2-es kategória győzelmét az összetettben ötödikként célba érő Simon Dolan – Harry Tincknell – Oliver Turvey hármas (Zytek-Nissan) szerezte meg, akik az utolsó pillanatban halászták el a kategória első helyét a szinte végig vezető Ligier-Nissan (Pierre Thiriet – Ludovic Badey – Tristan Gommendy) elől. A GTE Pro a Ferrarival versenyző AF Corse (Gianmaria Bruni – Toni Vilander – Giancarlo Fisichella), a GTE Am az Aston Martin gyári csapatának (Kristian Poulsen – David Heinemeier-Hansson – Nicki Thiim) sikerét hozta.
A Nissan idén is elhozta elektromos versenyautóját Le Mans-ba, de a versenyen kívül indított ZEOD RC mindössze öt kört tudott megtenni, mielőtt feladta volna a további küzdelmet.
Molnár Gergő István