A pedagógus minősítési rendszer részletszabályairól tárgyaltak kedden az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkársága és a pedagógus szakszervezetek vezetői.
Az államtitkárság közleményében azt írták: a megbeszélésen mind az öt pedagógus szakszervezet részt vett, amelyik korábban megállapodást kötött a kormánnyal. Az egyeztetésen Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár és az Oktatási Hivatal szakemberei számos, a minősítési rendszer kidolgozásakor figyelembe vett nemzetközi példáról, a rendszer megalkotásának folyamatáról, illetve az azt létrehozó szakemberek köréről tájékoztatták részletesen a szakszervezetek vezetőit. Emellett a felek a rendszer részletszabályairól tárgyaltak.
Az államtitkárság képviselői a megbeszélésen kitértek a portfólió mint értékelési eszköz nemzetközi és magyarországi megalapozottságára és a pedagógusok portfóliófeltöltéssel kapcsolatos teendőire. Tájékoztatták a szakszervezeteket, hogy a speciális területen dolgozó pedagógusok – mint a művészeti iskolákban tanítók – portfóliófeltöltéséhez a szaktárca március közepén további segédanyagokat ad közre.
Közölték: az Oktatási Hivatal az év végéig több ezer próbaminősítést tart, és ezek tapasztalatai, valamint a résztvevők észrevételei és javaslatai alapján alakítják ki a pedagógusminősítés végleges tartalmi elemeit, eszközeit és eljárásrendjét.
A minősítési rendszer bevezetésénél a minisztérium elsődleges szempontként fogalmazta meg a fokozatosságot, így minden érintett szereplőnek elegendő időt biztosít a felkészülésre – írták.
A Pedagógusok Szakszervezete, az Oktatási Vezetők Szakszervezete és a Magyar Közoktatási és Szakképző Szakszervezet tavaly januárban írt alá megállapodást az Emmivel és az oktatási államtitkársággal, ennek értelmében a szakszervezetek befolyásolhatják a közoktatás reformját. A Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezetével és a Munkástanácsok Pedagógus Ágazatával a kormány korábban, 2012 novemberében egyezett meg az együttműködésről.
Forrás: MTI