Close

8 óráról 3 órára csökkenhet a Belgrád-Budapest közötti vonatút

Megkezdődtek a tárgyalások Budapesten a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság, valamint a magyar kormány között a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai közreműködéssel történő felújításáról. A beruházás költsége a becslések szerint 2,9 milliárd dollár lesz. Belgrád-Budapest. Mintegy 400 km távolság. Vonattal jelenleg 7-8 óra zötykölődést jelent a pályák rossz állapota miatt.  Ez akár a töredékére is csökkenhet a közeljövőben, kínai segítséggel.

Az elképzelések szerint még három óra sem kellene a szerb és a magyar főváros közötti út megtételéhez. Ehhez a Budapest és Belgrád közötti 374 kilométeres vasúti pályából 334 kilométer hosszan kell a vasútvonalat kétvágányúvá tenni, villamosítani és alkalmassá tenni a magas végsebességű közlekedésre. Kína a tavalyi Kelet-Közép-Európa-Kína csúcstalálkozón, Varsóban ajánlotta fel, hogy tízmilliárd dolláros alapot hoz létre a kelet-közép-európai térség infrastrukturális fejlesztésére. A Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítéséről november végén Bukarestben meg is állapodott Orbán Viktor magyar, Li Ko-csiang kínai és Ivica Dačić szerb kormányfő. Ezt megelőzőn, tavasszal a Magyar Állami Vasutak és a Szerbiai Vasutak vezérigazgatója szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy kétvágányú, végig villamosított, óránként 160 kilométeres maximális sebességet lehetővé tevő vasúti pályát építenek ki a két főváros között.

A beruházásnak kettős stratégiai jelentősége van: a közép-európai-nyugat-balkáni együttműködés egyik fontos láncszeme lesz, másrészt erősíti Magyarország célkitűzését, hogy a kínai áruk Nyugat-Európába juttatásának fő tranzitországa legyen a régióban.

A tárgyalások pénteken megkezdődtek Budapesten, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság, valamint a magyar kormány között. A magyar Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, kínai kapcsolatokért felelős kormánybiztosa, Szíjjártó Péter közölte: a Magyar Fejlesztési Bank vezeti a pénzügyi tárgyalásokat, amelyek során a legfontosabb feladat a kivitelezésben való kínai részvétel arányának és a finanszírozási feltételeknek az összehangolása. Az előzetes becslések szerint a beruházás költsége 2,9 milliárd dollár lesz.

Forrás: http://pannonrtv.com/web/?p=98815

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top