Balázs Beáta ügyvezető igazgató közlése szerint ezt az Üzleti Konferenciát a PROMO Kft., és a Hong Kong Trade Development Council, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara együttesen szervezte. Azzal a céllal, hogy segítse a magyar vállalkozókat Hongkong irányába, és bemutassa a hongkongi szektor előnyeit.
A Hong Kong Trade Development Council 1966-ban alakult. Non-profit szervezet.
Tevékenysége sokoldalú:
Ellátja Hongkong hivatalos kereskedelmi képviseletét 35 országban, így Magyarországon is.
Magyar cégeknek marketing lehetőséget biztosít. Címlistákat állít össze hongkongi kereskedőkről, gyártókról, szolgáltatókról. Utazásokat, nemzetközi kereskedelmi kiállításokat szervez, szponzorál. Magyarországi kereskedelmi bemutatókat, üzletember találkozókat szervez. Magyar cégek is kérhetik felvételüket az ingyenes hongkongi adatbázisba.
Átfogó információkat nyújt a hongkongi kereskedelmi lehetőségekről. (www.hktdc.com)
A Konferencián 150 magyar üzletember ismerkedhetett meg Hongkong közvetítő szerepével.
Gaál József, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke beköszöntőjében elmondta, hogy míg az európai régió lemaradásban van, az Egyesült Államok teljesítménye csak viszonylag jó, addig Kína kiemelkedő eredményeket mutat fel. Érdemes odafigyelnünk rá!
A kínai ipar fejlődésével párhuzamosan a fejlett technológia és szolgáltatások, a magyar vállalkozóknak kiváló üzleti lehetőségeket kínálnak.
Lore Boucher, a Hongkong Trade Development Council európai igazgatója szerint Magyarország és Hongkong között lebonyolított kereskedelem mértéke meghaladta az 1,1 milliárd USA dollárt már az év első 9 hónapjában. Az sem közömbös, hogy mintegy másfél ezer magyar látogató volt a kínai elektrotechnikai-világítástechnikai, játék és ajándék vásárokon, ahol üzleti kapcsolatok létesültek.
Králik István a Magyar Hongkongi Üzleti Szövetség elnöke, bemutatta a Szövetséget, amely 2007-ben alakult, és Ismertette a Szövetség által nyújtott szolgáltatásokat. Elmagyarázta, hogy milyen fontos az információcsere. Felhívta a figyelmet a minőségre, megbízhatóságra.
A sok érdekes és értékes előadás közül nekem legjobban Nádasi Tamás, az Aquaprofit Zrt. elnökének: „Hongkong belépő a kínai piacra” c. előadása tetszett. Aki szerint szinte korlátlan lehetőségek állnak a magyar üzletemberek előtt Kínában.
Nádasi Tamás hangsúlyozta:
Hongkong, Ázsia kulcsfontosságú központja Magyarország számára. A Kínába irányuló magyar üzleti életnek is legjelentősebb platformja. Az Aquaprofit Zrt. szeretné egyre szorosabbra fűzni kereskedelmi kapcsolatait Kínával. Erre Hongkong a legmegfelelőbb partner.
Kínában a vízminőség kifogásolható. A folyók és tavak vizei szennyezettek. A víztározók rossz állapotban vannak.
Az Aquaprofit készítette el Hajdúszoboszló idegenforgalmi és termékfejlesztési koncepcióját.
Az Aquaprofit elnöke szerint Magyarország ásványvizeivel, gyógyvizeivel jelentős partnere Kínának. Másfél magyarországnyi kínai vízellátásán dolgozik. A cég 15 év alatt kisvállalkozásból kétmilliárd forintos céggé küzdötte fel magát.
Hajdúszoboszlón évente kétmillió ember fordul meg és ez már a kínaiak szerint is értékelhető nagyság.
Ezért kaptak megbízatást Hongkongban 8 millió, Shenzhenben 5 millió ember ivóvíz ellátásának biztosítására.
Persze konkurenciában sincs hiány.
Amerikai, angol, ausztrál, holland cégek versengenek a kínai megbízások elnyeréséért.
De a magyar szaktudás mellett nyomós érv az is: a kínaiak úgy vélik, hogy közösek a származási gyökereink, hogy rokonok vagyunk.
Az Aquaprofit Zrt. már ott van a kínai piacon, hogy egészséges vízzel ellássa a kínaiakat, hogy megismertesse velük a magyar ásványvizeket, gyógyvizeket.
Ehhez a cikk írója csak gratulálni tud.