Könnyedén megvalósítható ötlete alapján kamerát és mikrofont építene minden tévékészülékébe a távközlési cégóriás.
Nem elég, hogy a mai kor embere már így is kellemetlenül egyszerűen és arcpirítóan hatékonyan megfigyelhető, most újabb „csoda” kerülhet a piacra. Manapság a tucatnyi elektronikus készülék bűvöletében egyre dübörög az informatikai hírszerzés. Hozzáállás, „jogosultság” és kellő elhatározottság esetén ma szinte bárkit precízen meg lehet találni és figyelemmel lehet követni akár lélegzetvételét is számon tartva. A kor embere okostelefont, navigációs rendszert, tábla- és asztali számítógépet használ mindennapjainak megkönnyítésére.
Minden karaktert rögzítenek
De hasznos holmijaink bármikor – vagy éppen minden percben – ellenünk kémkedhetnek számos etikai vétséget és a privátszféra megsértését vonva maguk után. Friss hír például, hogy William Binney, – aki mintegy 10 éve még az amerikai nemzetvédelmi hivatal nagyágyúja volt – kijelentette, hogy az Egyesült Államok polgárainak minden egyes e-mailjét akár 10 évre visszamenően tárolja. Megkerülve a lépést mely alapján engedélyt kellene kérniük a szolgáltatóktól.
„Mint tudjuk, minden jó Amerikából indul.” Tehát a világon élő többi polgár magánszférájának biztonsága is csak idő kérdése, feltéve, hogy még létezik. De akinek ez még nem elég az most a tenyerébe csaphat, az amerikai Verizon ugyanis bejelentette: kamerával és mikrofonnal látná el a tévéket, hogy azok „figyelhessék” nézőik minden szavát és reakcióját, majd pedig ezek gyors elemzésével célzottan küldene nekik reklámokat. Milyen negédes „infotechnikai nyalánkság”. Bizony, ahol kamera és mikrofon együttesen rögzít, ott feltételezhetően és idővel nemcsak célzott reklámok lesznek.
Simogatáshoz fogamzásgátló reklám járna
Az ilyen helység egyenlő egy valóságshow színterével. Aki a felvételekhez hozzáfér, hozzáfér mindenhez. Úgy is írhatnám ez forradalmi ötlet nem más, mint Nagy Testvér teleképének életre hívása. George Orwell 1984 című kötetében ez a kikapcsolhatatlan szerkezet volt az, ami mindent és mindenkit látott és hallott. A központi hatalomnak nem tetsző esetek során pedig azonnali és végzetes beavatkozást indítottak. De jöjjenek a példák:
A hirdetések szelekciójához elég egyetlen szó, amely elhagyja a tévénéző száját akár az adott műsorra vonatkozóan, vagy csak társalgás, netán tévénézés alatti telefonálás közben elejtett megjegyzés, és máris beindul a gépezet, és küldi az egyénre szabott aktuális reklámot. Ha például egy pár civakodni kezd a tévé előtt, hamarosan már kapja is egy házassági tanácsadó cég reklámját. Ha cirógatni kezdi egymást, akkor fogamzásgátlós reklám érkezik tévéjére. Jöjjön hát a szép új világ!
Forrás: bevezetem.hu