Close

Befejezik a 4-es metrót

Másfél év múlva utazhatunk a 4-es metrón, ha az eddig botrányos beruházás új alapszerződését, az új kormány–főváros metrószerződést a napokban aláírják. A Magyar Nemzet megtudta: Budapesten leállhat az eddigi buszkiszervezés, részben magyar gyártású BKV-járművek jöhetnek Győrből.

Befejezzük és 2014 tavaszára átadhatjuk a budapestieknek a 4-es metrót – szögezte le Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a Fővárosi Közgyűlés szerdán hozott legnagyobb horderejű döntéséről. A Fidesz és a KDNP többsége elfogadta, hogy a főváros és a kormány új szerződést köthet a 4-es metró mindeddig botrányos beruházásáról. A teljes költség az eddig el nem fogadott 67 milliárdos többletköveteléssel együtt immár 452 milliárd forintra nőtt. Az új metrószerződés többek között biztosíthatja, hogy a korábbi hibás döntésekből fakadó kiadások ne kizárólag a fővárost terheljék. Ez különösen indokolt például a Siemens-szerződés ügyében. A képviselők ugyanis zárt ülésen elfogadták az előzetes megállapodást, amelyet a főpolgármester kötött a 4-es metró áramellátását és biztonsági rendszereit kiépítő német céggel.

Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester szerint elődje, a volt SZDSZ-es Demszky Gábor által kötött „minden idők legpocsékabb szerződése” alapján 21 milliárd forintot kellett volna fizetni a Siemensnek. Ezt a kötbérkövetelést sikerült 9 milliárd forintra lealkudni, amelynek alapja a mára szintén rendezett Alstom-ügy, azaz a többéves késés. A főpolgármester leszögezte, csak az illetékes kormányszervek jóváhagyása és aláírása után köti meg a módosított szerződést. A tanácskozáson felszólalt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség illetékese, aki megerősítette: az immár egységes szerkezetbe foglalt szerződések módosításával a 181 milliárd forintos uniós támogatású beruházás finanszírozása az elszámolási időszak végéig, 2015-ig biztosított.

Leállhat a kiszervezés

Nem lesz több eredményhirdetés azokon a pályázatokon, amelyeket a BKK írt ki a BKV buszainak kiszervezésére, a járműállomány-csere helyetti szolgáltatásvásárlásra – értesült a Magyar Nemzet városházi forrásokból. A Fővárosi Közgyűlés a közeljövőben módosíthatja az új buszüzemeltetési modellről szóló januári határozatát. Tarlós István főpolgármester ezt a tervezett lépést már jelezte a Demokrata című hetilap legutóbbi számában megjelent interjújában. A Magyar Nemzet friss értesülése pedig megerősíti a lap korábbi információját arról, hogy a 20-25 éves buszokat a jövőben a Rába közreműködésével, Győrben – magyar alkotóelemek felhasználásával – készülő Volvo járművekre cserélheti le a főváros.

A fordulatról viszont még nem értesült Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója, aki a lap kérdésére azt mondta: amíg a Fővárosi Közgyűlés másként nem dönt, folytatják a busztenderek kiírását.

Mint a Magyar Nemzet megtudta, a napokban jöhet létre az a szerződés, amelynek alapján a VT-Transman Kft. jövő tavasszal 150 új Mercedes Citaro autóbusz üzemeltetését kezdheti meg a BKV több vonalán.

A teljes cikket a pénteki Magyar Nemzetben olvashatja!

Forrás: mti

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top