Close

Szűkítené a „szívató jellegű” bírságokat a Fidesz

A KRESZ módosítása és a szabálysértési bírságok életszerűre szabása után újabb javaslatokat vizsgál Bíró Márk és a Fidesz közlekedési munkacsoportja.

A nagyobbik kormánypárt honlapjának adott interjújában a fideszes szakpolitikus, Bíró Márk felveti többek között a KRESZ-oktatás szélesítésének a lehetőségét, és az egyablakos ügyintézést is. Az országgyűlési képviselő emellett ismerteti a szeptember 1-jén hatályba lépett főbb változásokat, és kitér a lézerblokkoló, illetve a detektor ügyére is.

A politikus szerint a KRESZ egyes rendelkezései és a szabálysértési bírságok nem voltak életszerűek, ezért indokolt volt a megváltoztatásuk. Példaként említette, hogy egy 85 ezer forintos Nógrád megyei átlagfizetés harmadát is elvihette egy egyszerű tilosban parkolás, sőt ennél sokkal nagyobb bírságok is voltak. Rendezték a bírságok mértékét, a kapubejáró előtti parkolás ügyét, szabályozták a piros, illetve a sárga lámpán való áthajtás kérdését, és csökkent a vasúti átjáróban tilos jelzés alatt áthajtás büntetése is – sorolta a képviselő.Bíró Márk elmondta azt is, hogy tilos a lézerblokkoló, de szabad a detektor használata. Ez a szabályozás az európai normákat követi – tette hozzá. Az egyik nyári „slágertémáról”, az egészségügyi dobozról és láthatósági mellényről szólva elmondta, próbálták beszűkíteni, lehetőség szerint megszüntetni az úgymond „szívató jellegű” bírságolások körét. Kifejezetten egészségügyi dobozra és láthatósági mellényre irányuló ellenőrzést a rendőr nem folytathat, és ezért nem bírságolhat – húzta alá.

Szerinte meg kellene vizsgálni az egyablakos ügyintézés lehetőségét új autó vásárlását követő átírás esetében, mert jelenleg ezt csak több helyszínen lehet elintézni, ami több időt is jelent. „Mindig fontosnak tartottam annak a vizsgálatát, hogyan lehetne egyszerűbbé és olcsóbbá tenni az állampolgároknak az ügyintézést” – jegyezte meg a Fidesz honlapjának adott interjúban.

A fideszes honatya fontosnak nevezte azt is, hogy a KRESZ oktatása része legyen az iskolai képzésnek, ezért ha a munkacsoport szakértői jónak ítélik a javaslatot, megbeszélést kezdeményez az oktatásért felelős államtitkársággal. A szakpolitikus ezt azzal indokolta, hogy vannak olyan emberek, akik életükben nem fognak autót vagy motort vezetni, ezáltal KRESZ-oktatásban sem részesülnek, de gyalogosan vagy kerékpárral mégis résztvevői a közlekedésnek. „Én úgy gondolom, az állam felelős annyira a polgáraiért, hogy megpróbálja a baleset lehetőségét a minimumra szűkíteni oly módon, hogy már az általános iskolai szinttől kezdődően helyet biztosít a KRESZ-nek az oktatásban” – fogalmazott Bíró Márk.

Forrás: mno.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top