A magyar nyomtatott sajtótermékek mintegy hetven százalékát ismerhették meg szombaton a látogatók a hatodik Sajtófesztiválon, a budapesti Vörösmarty téren; a Magyar Lapkiadók Egyesületének rendezvényén negyvenkét kiállító volt jelen.
„Hiába temeti az internet és a televízió a sajtót, továbbra is mintegy négyezer termékkel vannak jelen a nyomtatott lapok a médiapiacon, annyival, mint ahány Németországban jelenik meg” – mondta az MTI-nek Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke a rendezvényen.
Bár a sajtóra Magyarországon van igény, az egyesület szívesen látna olyan támogatási modelleket, amelyek Nyugat-Európában hozzájárulnak a lapolvasás népszerűsítéséhez – folytatta. Ezek között említette a francia modellt, amely alapján a 18. évét betöltő fiataloknak az állam egy éven át ingyenesen biztosít egy általuk választott országos napilapot, valamint az osztrák példát: ott a terjesztési díjhoz járul hozzá az állam.
A rendezvényen közönségtalálkozót szervezett nézőinek a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, amelynek standjánál mások mellett D. Tóth Krisztával találkozhattak az érdeklődők. A vállalkozó szelleműek interjút is készíthettek a köztévé műsorvezetőivel, köztük Szujó Zoltánnal.
A Sanoma Media két standdal volt jelen a rendezvényen, egyikben a Nők Lapját, másikban egyéb kiadványait népszerűsítette. Előbbiben író-olvasó találkozón vehettek részt a látogatók a lap szerzőivel, utóbbiban mintegy tízféle kiadványt összesen csaknem hétezer példányban bocsátottak az olvasók rendelkezésére.
A Ringier harmincféle nyomtatott termékét népszerűsítette, köztük napilapokat és magazinokat. Külön sátorban várták a legkisebbeket gyermekkiadványaikkal, egy másikban a Népszabadságot, míg egy következőben a Ringier Nyomdát ismerhették meg a látogatók. Utóbbiban nyomdatechnikai ismereteket is szerezhettek az érdeklődők.
Az Axel Springer főleg magazinjait népszerűsítette, a látogatók előfizetést nyerhettek náluk, és összesen csaknem hatezer lapot vihettek haza az egész napos rendezvényről.
Forrás: mti