Az oktatásért felelős államtitkár ragaszkodik ahhoz, hogy a pedagógus-életpályamodell jövő szeptemberben lépjen hatályba.
Az m1 Ma Reggel című műsorában ezt annak kapcsán mondta, hogy az április 23-án megjelent Széll Kálmán Terv 2.0 oktatási fejezete a pedagógus-életpályamodellt 2013 szeptemberétől léptetné hatályba, ha a makrogazdasági és költségvetési feltételek megalapozzák, ám ha a körülmények nem adottak, vizsgálandónak nevezi a 2014. januári bevezetését.
Hoffmann Rózsa szerint a terv erre vonatkozó passzusa egy „bizonytalan megfogalmazás, egy esélylatolgatás”. Mint kiemelte: a Széll Kálmán Terv nem azt írja, hogy kitolják a pedagógus-életpálya bevezetését, hanem azt, hogy ha makrogazdasági mutatók nagyon negatívan alakulnának, akkor „esetleg megfontolandó” hogy 2014. január elsejétől vezessék azt be. Az államtitkár ezt viszont nem tartja jó megoldásnak, mivel a pedagógus- életpályamodell bevezetése nem csak a magasabb fizetést, hanem egy másfajta munkaszervezést is jelent, amelyet tanév közben nem lehet meglépni. A kettőnek egyszerre kell indulnia, szeptember elsejétől – szögezte le.
Hoffmann Rózsa azt mondta, ennek érdekében mindent megtesz, továbbá bízik abban, hogy nem omlik össze a gazdaság és a 2013-ra számolt nem százmilliárdos, hanem egy nagyságrenddel kevesebb milliárd forintot igénylő többletet az ország képes lesz előteremteni. Ugyanis – mint fogalmazott – „sok-sok évtizedes adósságot kell pótolni”, de ehhez megvan az eltökéltség a kormányban is – tette hozzá.
A kormány hétfőn elküldte Brüsszelbe a Széll Kálmán Terv 2.0 programját, amelynek része a konvergenciaprogram és a Nemzeti Reform Program. A Terv oktatási fejezete kiemelt célként fogalmazza meg a műszaki és természettudományi képesítések arányának jelentős növelését.
Forrás: MTI
Fotó: belfoldihirek.com