A KöKi Terminál kivitelezője átadta a 3-as metró végállomásának munkaterületét szerdán a BKV-nak. A közlekedési vállalat szerint azonban határidőre nem tudják átadni az utasoknak az érintett metrószakaszt, ezért a kivitelezőnek kötbért kell fizetni.
A kivitelező az R-Co Zrt képviselője közleményében azt írta, hogy a közlekedési vállalat megtartotta a buszpályaudvar próbaüzemét, az utasok az üzletközpont megnyitásáig ideiglenes átjárón hagyhatják el a végállomást. A próbajáratok indításának tapasztalatai alapján ma döntik el, hogy mikor vehetik birtokba az utasok az új peronszakaszokat.
A BKV az MTI érdeklődésére közölte: a jelenlegi készültség az írásban előre benyújtott követelményektől távol áll. A közlekedési vállalat szerint kizárható, hogy ma újraindítsa a BKV a közlekedést a Kőbánya-Kispest végállomáson, mert ha a készültségi szintet el is érik, a járművezetők és az utasok tájékoztatására, az átállásra, néhány napra van szükség.
Az InfoRádió szerette volna megkérdezni a kivitelező képviselőit arról, hogy miért nem sikerült határidőre elkészülni, azonban megkereséseinkre nem reagáltak.
A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között.
Bus Mariann, a kivitelező cég kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, hogy a munka azon részével, amelyet az ingatlanfejlesztő vállalt, végeztek, ezért adták át a BKV-nak a területet. A peronok szélesítése, modernizálása, lefedése szerintük megtörtént, az utastájékoztató rendszerek kiépítse már a BKV feladata, de a két cég ebben is együttműködik. Bus Mariann hozzátette: mostantól a BKV-n múlik, hogy mikor adják át a forgalomnak a peronokat.
A beruházó azt vállalta, hogy augusztus 24-ig átépíti a metróvégállomást, és új buszvégállomást alakít ki. Mivel a munkákkal nem végeztek, a cég kötbért fog fizetni a BKV-nak a megkötött szerződés alapján.
InfoRádió/Szabó Gergő