Tízmillió forintra bírságolta a Lidl Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert megállapította: a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor akciós kiadványaiban a „6 éve a legjobb árak”, illetve a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent alkalmazta.
A GVH az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében hangsúlyozza: a bírság meghatározásánál figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban a hirdetések több héten át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érték el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a reklámok, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak.
A Lidl 2010 november-decemberben között több akciós kiadványában „6 éve a legjobb árak!” szlogennel ösztönözte vásárlásra a fogyasztókat. A vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival – olvasható a közleményben.
A versenyhivatal ugyanakkor megállapította, hogy a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapon szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt.
A GVH szerint a „legjobb árak” közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.
A Lidl ezenkívül 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent szerepeltette, s ezzel arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Kft. alkalmazza a legjobb, legkedvezőbb árakat.
A versenyhivatal, vizsgálata során megállapította, hogy a Lidl mindkét esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.