Close

Új Hídavatás

A TrainingSpot Társulat és az Új Színház közös bemutatója
Az Új Színház az idei évadra is meghirdette a „Kőfal-Pálya” harmadik pályázatát, amelyre olyan stúdiószínpadi – máshol még be nem mutatott – projekteket várt, amelyekben a zene meghatározó dramaturgiai, forma- és/vagy tartalom alkotói elemként jelenik meg.
 
A pályázat egyik nyertese a gyermekeknek és szülőknek egyaránt szóló Mocsármese című előadás lett, melyet február elején mutattak be. A pályázat másik nyertese a TrainingSpot Társulat: Új Hídavatás című darabja, melyet 2011. április 21-én, csütörtökön 17 órakor mutatnak be az Új Színház Bubik István Stúdiószínpadán.

 
 
2010. november 15-én átadták a Margit hidat a forgalomnak. Átadták, de fel nem avatták. A készülő előadás a jelen időnek e vákuumában, átadás és avatás között egy új, egy másik „hídavatásra” tesz kísérletet. Nem volt nehéz megtalálnunk Arany János 1877-ben írott balladájának mai megfelelőit: a híd építésében részt vevő vállalkozót és könyvelőjét, az ügyeskedő brókert, a médiakarrierről álmodozó vidéki lányt, a fiatal nőgyógyászt, a korrupttá váló rendőrt, a művészi pályájukat feladó zongoristát és balerinát, valamint akikkel nem nagyon törődnek a többiek: egy kamaszlányt és a félbolond nagymamáját. Ők valamennyien egy hídról zuhanó, lét és nemlét határán lebegő fiatalember különös látomásában tűnnek fel előttünk. Bár a minden középiskolás által ismert ballada megzenésítése, Arany János szándékaihoz híven, haláltáncként csendül fel, a produkció mégis inkább ébresztőt kíván fújni: szó szerint a zene nyelvén, a hangzó világ eszközeivel arra hív, hogy dugjuk ki fejünket a vízből és próbáljunk meg rálátást teremteni saját életünkre, múltunkra, jelenünkre, jövőnkre. 
Az Új Színház és a TrainingSpot Társulat koprodukciója nem sokkal a Margit híd hajdani avatásának 135. évfordulója előtt kerül a közönség elé az Új Színház Bubik István Stúdiószínpadán. 
A TrainingSpot Társulat fiatal művészei egyedi beavató színházi foglalkozásra hívják a nézőket az előadást követően, melyben személyesen ismerkedhetnek meg azzal a színházi formával, melynek építő köveit az országban immár több helyszínen alkalmazott dramatikus zenei gyakorlatok adják. Valamennyi gyakorlat közös jellemzője, hogy különleges zenei képzettség nélkül is művelhető, élvezetes játék és tapasztalat. Ráadásul a közösen teremtett hangokról bebizonyosodhat, hogy akár történetek elmesélésére, drámai helyzetek teremtésére is alkalmasak…
 
 
 
Új Hídavatás
Zenés alámerülés
Arany János balladája nyomán
ÁDÁM lebegő személy Takács Ádám/ Mesés Gáspár
VÁLLALKOZÓ (Galamb úr) Balogh Péter
BALERINA, előbbi felesége Vig Ágnes/ Benya Katalin
REZIDENS, a fiuk Gallatz Imre
KÖNYVELŐ a Vállalkozó cégénél Bagaméri Orsolya
RENDŐRTISZT, az előbbi férje Boros Ádám/ Árvai Péter
FRUSKA, a Rendőrtiszt lánya Solténszky Ráhel
NAGYI, a Fruska nagyanyja Manyasz Erika/ Király Krisztina
ZONGORISTA, a lánya Németh Eszter
BRÓKER, (Maffiózó) Bora Levente
VIDÉKI LÁNY a Rezidens jegyese Gál Bettina
Közreműködik: 
a Dráma Szutra zenekar
Jobbágy Kata – ütőhangszerek, beatbox
Pap Gábor – gitár, fuvola
Rózsa István – tuba
Wizner Balázs – trombita, gitár, 
zeneszerzés „Üdvözlet az égből”
Németh Eszter – zongora
ZENESZERZŐ-RENDEZŐ: PAP GÁBOR
Koreográfus: Vig Ágnes
Dramaturg: Szőllősi Mátyás
Fény: Solymos Tamás
Tárgyak: Jobbágy Kata
Asszisztens: Völgyi Nauszika
Produkciós vezető: Knuth Barbara
Konzultáns: Solténszky Tibor, Tóth Miklós

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top