Kohn és Grün is az 1%-ért kampányol – legalábbis az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) óriásplakátjain. „Grün bemegy a henteshez és azt mondja: abból a halból kérnék! Mire a hentes: de uram, az sonka! Mire Grün felháborodottan: Nem a nevét kérdeztem!”
Többek közt ez a zsidó vicc is az EMIH idei 1%-os óriásplakát kampányának egy jellegzetes darabja. Nem kifejezetten jellemző, hogy egy vallási közösség viccekkel hívja fel magára a figyelmet, ismeri el közleményében a szervezet. „Hát miért ne?” – kérdeznek vissza a dokumentumban, majd a magyarázathoz hozzáteszik: „talán éppen azért, hogy az amúgy sok érzékenységgel és feszültséggel terhelt ‘zsidó témát’ egy könnyedebb, kedvesebb megfogalmazásban ajánlja az emberek figyelmébe. A kampány célja, hogy az asszociációkon próbáljon változtatni, a ‘zsidó’ kifejezésről ne feltétlenül a szorongással teli negatív emlékek és félelmek, hanem a magyar zsidó kultúra vidám, mindenki által kedvelt oldala jusson eszünkbe, és egyben emlékeztessen arra is, hogy természetesen a zsidó viccek is ‘csupán 1%-a a kultúránknak'”.