Close

Kacskaringós útdíj

Sztráda kilométerenként hat forintért személyautóval, motorkerékpárral
Orbán Viktor kormánya magáévá tette elődje terveit: kapuk nélkül ugyan, de a megtett úttal arányos sztrádadíjak bevezetése eldöntött kérdés.

Csak az átállás időpontjáról kell határozni, és arról, ki legyen a gazdája a több tízmilliárd forintos beruházásnak. Megszerzéséért a fejlesztési, a nemzetgazdasági, a közigazgatási és a belügyi tárca egyaránt lobbizik. A versengő döntéshozóknak azt mondták, az új rendszert „az autóstársadalom kétharmada támogatja”. Kilométerenként nettó hat forint – 2009-es árakon számolva ennyivel sarcolnákmeg az autópályákon személygépkocsival, motorkerékpárral közlekedőket.

Elvben csak néhány fillérrel többet kérve annál az elméleti díjszintnél, amit a szakértők szerint az e-matricás rendszerben átlagosan fizetnek egyetlen kilométerért az autósok. Az új díjszedés talán 2013–2014-es indulását követően elsőként a négynapos, egy évvel később a tíz napra érvényes heti e-matrica szűnne meg. Újabb egykét év elteltével, valamikor 2017–2018 táján a havi címke tűnne el, 2019-re pedig az éves átalánydíjnak is búcsút lehetne mondani.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik az is, hogy a 2009-es nettó hat forint az új, elektronikus díjrendszer bekapcsolásakor már nem hat forint lesz – értéke a rendszer üzembe állításának egyelőre bizonytalan időpontjától függően akár nyolc vagy tíz forint is lehet.

 

A teljes cikk itt olvasható 

forrás, fotó: nol.hu 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top