Fogyasztók százait csapta már be a norvég online jegyiroda, az Euroteam. A jó hír az, hogy az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának közbenjárására a jelentkező károsultak visszakapják pénzüket.
A norvég Euroteam elnevezésű cég online értékesít jegyeket koncertekre és sporteseményekre Európa-szerte, leszámítva Norvégiát, ahol már betiltották tevékenységét. A vállalkozás ugyanis úgy árul jegyeket különféle kultúrális- vagy sport eseményekre, hogy az eladás pillanatában nem rendelkezik az értékesített jegyekkel, csak miután az adásvétel megtörténik, próbálja meg megszerezni az elvileg már megvásárolt és kifizetett jegyeket a fogyasztó számára. Így nem ritka eset, hogy a fogyasztó csak az esemény előtt egy-két nappal kapja meg a jegyeket jó esetben, ám még ekkor is számolni kell azzal, hogy a fogyasztó egyáltalán nem azt a kategóriájú jegyet kapja, mint amelyet kifizetett. Rossz esetben, amennyiben az Euroteamnek egyáltalán nem sikerül jegyet szereznie az adott kulturális- vagy sporteseményre, a vállalkozás egyszerűen felbontja az adásvételi szerződést az esemény előtt pár nappal.
Amennyiben a vállalkozás csak napokkal az esemény előtt mondja vissza a rendelést, a fogyasztó kára nem csak magának a jegynek az ára, hanem adott esetben a lefoglalt repülőjegy és a szállásköltség is, amely a koncert- vagy sporteseményen való részvétel elmaradásával okafogyottá válik. Az Euroteam általános szerződési feltételei szerint a fogyasztók ilyen esetekben a jegy 200%-nak értékében jogosultak kártérítésre, amely kártérítés azonban nem haladhatja meg a 200 eurós összeghatárt. Ez azonban ellentétes az Európai Uniós fogyasztói termékek adásvételéről szóló irányelvvel, amely kimondja, hogy a fogyasztó ilyen esetekben teljes kártalanításra jogosult.
A norvég Európai Fogyasztói Központ csak a 2010-es év során 170 fogyasztói jogvita ügyében jár el az Euroteam ellen. A norvég Fogyasztóvédelmi Ombudsman szintén tett lépéseket annak érdekében, hogy a vállalkozás megváltoztassa általános szerződési feltételeit a fogyasztók tájékoztatására és kártalanítására vonatkozóan, ám erőfeszítései mindeddíg sikertelennek bizonyultak. Megállapodás született azonban abban, hogy egy norvég békéltető testület az Euroteam elleni fogyasztói jogvitákban a a fogyasztói termékek adásvételéről szóló uniós irányelv alapján fogja határozatait meghozni, kötelezve a vállalkozást a fogyasztók teljes kártalanítására.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország ezúton hívja fel az Euroteam károsultakat, hogy minél előbb jelentsék panaszukat a Központnak, hogy azt a kártalanítás reményében továbbíthassák az illetékes norvég békéltető testületnek.
További információ: dr. Morvay György, igazgató: 473-0338, 311-7030, 30-377-8509