Close

Nagyon várják a kerekesek a biciklikölcsönzőt

A fővárosi biciklisták már várják a fővárosi kerékpárkölcsönző elindulását. Van is esély a rendszer kialakítására, mivel a kormány és a Budapesti Közlekedési Központ csütörtökön írja alá Bubi nevű projekt támogatói szerződését.

 
Jártam Párizsban, meg Londonban is, és azt tapasztalom, hogy ott sokkal jobban ki van építve az infrastruktúra. Külföldön a gyalogosok és az autósok máshogy, európai módon viszonyulnak a biciklistákhoz – mondta Dredor Csaba, aki rendszeresen biciklizik a belvárosban, és támogatja a kerékpárkölcsönző bevezetését. 
Szerinte azért lehet hasznos a bevezetése, mert a tömeges gépkocsi használat miatt rossz a belváros levegője, élhetetlen a belváros. Kell valami megoldás, mert a statisztikák szerint sokkal többen ülnének kerékpárra, ha jobbak lennének a feltételek. Az nem elég, hogy polgármester néha felül egy kerékpárra a testőrei kíséretében, próbáljon meg hétköznap elvegyülni, nem biztos, hogy jó véleménye lenne – tette hozzá.
Sokan vannak, akik a kerékpárutak minőségére panaszkodtak. Kelecsényi Bernadett a főváros több pontján is találkozik úthibákkal. „Vannak gödrök, amelyeket nem mindig javítanak ki. Ráadásul sokkal több kerékpárútra lenne szükség, és gyalogosoknak és az autósoknak is jobban kéne figyelni a kerékpárosokra – vélekedett. 
Csizi Henriett is örülne a kerékpár kölcsönző hálózat kialakításának. Hozzátette, fontos, hogy jobban figyeljenek a kerékpárosok és az autósok egymásra. „Ez tök jó dolog, jobb, mint a BKV-s közlekedés. Én is inkább ülök biciklire, mint metróra. Külföldön az ismerőseim rendszeresen bérelnek biciklit, élvezik, nem panaszkodtak. Velem is majdnem megtörtént, hogy egy taxis nem vett észre, nekem is jobban kell figyelnem, akkor is, ha elsőbbségem van” – mondta. 
Bár az eredeti tervek szerint az idén nyáron már működnie kellett volna, továbbra sincs biciklikölcsönző rendszer Budapesten. Jövőre viszont beindulhat, miután csütörtökön várhatóan Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója aláírja a Bubi nevű projekt támogatói szerződését. 
A fővárosi hálózat sajtóértesülések szerint évi 225 millió forintból működne, a bérleti díj pedig a legmagasabb kategóriában, a 90 percnél hosszabb igénybevételkor két BKV-jegy árába kerülne. Párizsban egyébként mintegy nyolc ezer forint, Barcelonában vagy Londonban nagyjából 15 ezer forint, Melbourne-ben 10 ezer forint körüli összegbe kerül a rendszer éves díja.
InfoRádió/Szabó Gergő

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top