A BKV továbbra sem veszi át a Kőbánya-Kispesti buszvégállomást. A szerződés szerint a csomópontot átalakító beruházónak kötbért kell fizetnie a késlekedésért.
Még mindig alapvető utas- és forgalombiztonsági hiányosságok tapasztalhatók a kőbánya-kispesti autóbusz-végállomáson így továbbra is ideiglenes forgalmi rend marad érvényben a csomóponton – írja a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közös közleményében.
A közlekedési társaság szerint a KÖKI Terminál beruházójának, az R-Co Zrt-nek a szerződésben vállaltak szerint mára biztosítania kellett volna többek között egy forgalomtechnikai buszpróba lehetőségét, illetve a buszvégállomás működéséhez szükséges feltételeket.
Ezzel szemben a végállomás burkolata nem készült el időben, a peronokon még mindig állványok és felhalmozott építési anyagok találhatóak és a csomópontra vezető gyalogos- és közutak sem készültek el maradéktalanul, így a végállomás alkalmatlan az utasforgalom lebonyolítására.
A csomóponton bevásárlóközpontot építő cég augusztus 24-edikére vállalta, hogy átépíti a metróvégállomást és új buszvégállomást alakít ki. A Budapesti Közlekedési Központ azonban már kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között, a kivitelezés csúszása miatt. A szerződés alapján így a kivitelezőnek kötbért kell fizetnie a BKV-nak.
Az InfoRádió felkereste Bus Mariannt, a cég kommunikációs igazgatóját, ám ő csak annyit mondott, hogy a folyamatban lévő ügyről egyelőre nem tud részletes információkkal szolgálni.
InfoRádió/Sigmod Árpád