Close

Luxuskocsikba ül a kormány

A kormányzati vezetőknek jutott azokból a vadonatúj Skoda Superbekből, amelyeket 600 millió forintért szerzett be a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) – írja 2011. augusztus 22-ei számában a Blikk.

A 97 luxusautót a miniszterek, államtitkárok és a helyettes államtitkárok között osztották ki. Az új gépkocsikra azért volt szükség, mert az állami vezetőket már régi, többéves járművek szolgálták ki, amelyek sokszor lerobbantak. A KEF indoklása szerint olcsóbb új kocsikat venni, mint a meghibásodott járműveket állandóan javítgatni.
A miniszterek egy része azonban – legalábbis egyelőre – nem kért a Škodákból, és inkább maradtak az eddig jól bevált hivatali autójuknál. A minisztériumi adatlapjuk szerint Fellegi Tamás fejlesztési miniszter továbbra is egy Audi A6-ossal furikázik, Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter sem hajlandó megválni a hároméves Lexus HS19-esétől, és a jelek szerint Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes sem ült át az új autójába, ő maradt a Škoda Octaviájában.
A honvédelmi, a belügyi és a külügyi tárca vezetői ha akarnának sem kapnának az új Superbekből, mivel ők védett személynek számítanak, és az autóikat a Köztársasági Őrezred szerzi be.
Eddig három miniszter cserélte le az Audi A6-osát az új Superbre: Matolcsy György gazdasági, Navracsics Tibor közigazgatási és Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás-miniszter. Az államtitkárok és helyettes államtitkárok többsége azonban már átült a Skodákba.
 
Az MTI a beszerzésről közzétett anyagából a konkrét számokat – nem véletlenül – kihagyta. Szerencsére, az országos bulvárlap utánajárt a 600 milliós üzletnek, így további érdekes információkat tudhatunk meg.
A minisztereknek benzines, az államtitkároknak pedig dízeles autó jár – tudta meg a Blikk a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium sajtóosztályától. A tárcavezetőknek a tárca tájékoztatása szerint 200 lóerős, kétliteres, benzinmotorral ellátott verda jár, amelynek a gyári adatok szerint 236 km/óra a végsebessége. Az autószalonokban egy ilyen autó 8,85 millió forintért kapható.
Az államtitkárok érdekes módon a miniszterekénél drágább autót kaptak: az összkerék-meghajtású, 140 lóerős dízelautó pár ezer forint híján 9 millióba kerül a kereskedőknél. A helyettes államtitkároknak 160 lóerős alapfelszereltségű Superb jár, amelynek a pia­ci ára 6,8 millió forint körül lehet. Az új autókat a KEF azonban jelentős kedvezménnyel szerezte be, egy autó átlagosan így 6,2 millió forintba került.
Az új Škodák miatt feleslegessé vált Audik és VW Passatok többségét leselejtezik és árverésen értékesítik, de néhány autót vezetői tartalékállományba helyeznek vagy alacsonyabb szinten osztanak ki.
A lap által megkérdezett Kiszelly Zoltán politológus a vásárlásról elmondta, szerinte a most beszerezett Škodák az eddig használt Audikkal ellentétben kevésbé irritáló jelenségek. Ennek oka a politológus szerint az, hogy a márka az átlagemberek számára elérhetőbb közelségben van, mint az Audi.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top