Close

Már csak ezret kell aludni, és utazhatunk a 4-es metrón

Ha minden a tervek szerint alakul, kevesebb mint három év múlva már utasokat szállíthat a 4-es metró. Az óvatosság indokolt, mert a 4-es metró körül eddig alig alakult valami az elképzelések szerint. Az új vonalnak mindenesetre kétharmad része már elkészült, a Tétényi úti állomás például 80 százalékos. Az Alstom-szerződés módosításával a metrókocsik ügye sem hátráltatja a befejezést.


A 4-es metró első – az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti – szakaszának készültsége több mint 65 százalékos – tájékoztatta a hvg.hu-t a DBR Metró Projektigazgatóság. Az alagutak már tavaly nyáron elkészültek, a kivitelező pedig szétszerelte és elszállította a fúrópajzsokat, elbontotta a segédszerkezeteket és kitakarította az alagutakat.

Az alagutat építő Bamco a közelmúltban fejezte be a munkát az átkötő alagutak és a Gellért téri állomáshoz közeli úgynevezett vágánykapcsolati műtárgy megépítésével.

Emlékezetes: 2008 végén ennek a műtárgynak az építése miatt állt le az alagútfúrás, a Bamco ugyanis más, gyorsabb módszerrel akarta megépíteni az átkötést, ami a DBR szerint engedélyköteles volt, a kivitelező azonban csak sorrendi változásnak tekintette az új eljárást. A DBR által leállított alagútfúrás végül folytatódott, amikor a kivitelező megszerezte a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) engedélyét.

Állomásforma

A budai állomások már szerkezetkészek, a munkaterületeket nagyrészt átvették már a belső beépítést kivitelező cégek. A pesti oldalon még zajlanak az utolsó szerkezetépítési munkák, de 2011 utolsó negyedévében ezek is befejeződnek, a belső beépítések már a pesti állomásokon is elkezdődtek.

A DBR tájékoztatása szerint a 4-es metró állomásain a gépészeti és elektromos szerelési munkákat végzik, épülnek a kijáratok, a belső burkolatok, az üzemi terek, és folyamatosan érkeznek a mozgólépcsők is. A budai oldalon hamarosan befejeződik a végleges vágányok kiépítése, az év közepén a vágányok fektetése a Szent Gellért térnél járt.

A rendszerek, áramellátó berendezések gyártása és beszerzése ugyancsak folyamatos, már a Siemens, a rendszerépítő vállalkozó is több helyen elkezdte a munkát. Idén ősszel elkészül a kelenföldi járműtelep is, az építkezés az ütemtervnek megfelelően halad.  Az állomások felszíni környezetének kialakítása várhatóan 2012 végén, 2013 elején fejeződik be.

 

A cikk folytatása a hvg.hu oldalon olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top