Az Intézet a Demokratikus Alternatíváért (IDEA) állásfoglalása az MTI 2011. július 21-i reagálása kapcsán
Az Intézet a Demokratikus Alternatíváért (IDEA) szerdán nyilvánosságra hozott elemzésére az MTI reagálását „Az IDEA állít, az MTI cáfol” főcímmel olvashatjuk a Népszabadság Online-on. A híradásokkal szemben az IDEA nem készített felmérést a közszolgálati televízió híradóinak nézettségeiről. Tárgyalt elemzésében IDEA.pdf az intézet azt vizsgálta, hogy a 2011. július 7-e és 19-e közötti időszakban a még mindig magas nézettségű közszolgálati híradókban milyen keretben jelennek meg a közmédiumok létszámcsökkentéseit végrehajtó, illetve az azt kifogásoló vélemények. A közszolgálati televízió híradóinak nézettségét tehát az IDEA nem mérte, a publikus adatokból következtetett arra. Ahogyan az elemzés is hangsúlyozza: „Ugyan a köztelevíziók nézettsége jóval elmarad a kereskedelmi televíziók hírműsoraitól, de az AGB Nielsen nézettségi adatai szerint a tárgyalt hír ebből a forrásból így is napi átlag 300 ezer nézőhöz juthatott el.”
A Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság (NMHH) honlapján publikált legfrissebb nézettségi adatok 2010. december hónapra érhetőek el. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. a méréseket a televíziós társaságokkal, a hirdetési ügynökségekkel, a hirdetőkkel, valamint a produceri irodákkal kötött egyéni szerződések alapján végzi. Az IDEA által vizsgált időszakra a Brand Trend Bt. tulajdonában álló www.brandtrend.hu weboldalon talált nyilvános adatokat. Az AGB Nielsentől származó nézettségi adatokból az IDEA elemzői a Magyar Televízió híradójának nézettségére vonatkozóan nem találtak napi bontású adatot. Az intézet becslését a főműsoridőben (18:30-23:00) rögzített nézettségi adatok (Average Minute Rating/AMR%) alapján készítette. A 2011 27.hetében (július 4-10) készült adatrögzítés alapján a négy évesnél idősebb magyar lakosság körében főműsoridőben átlagosan 322 322-en kapcsoltak a Magyar Televízió csatornáira.
A teljes cikk ITT olvasható.