Close

Négyszáz kamion jön Mogyoródra

Már festik Vettelék rajthelyét, de előtte lekaparják a régi jeleket a Hungaroringen, ahogy azt a FIA előírta.

Noha a Formula 1 szerelmesei egyelőre a német futamra koncentrálnak ezen a hétvégén, a Hungaroringen már az utolsó simításokat végzik a július 31-i a 26. Formula 1 ENI Magyar Nagydíjra. Negyvenkét alvállalkozó munkája nyomán rövidesen tökéletes állapotba kerül a mogyoródi ring, ahova a jövő hétfőtől mintegy négyszáz kamiont várnak a csapatok felszereléseivel: bejutásuk és elhelyezésük a Hungaroring területén hosszú órákba, napokba telik.

A hétvégi németországi futam után a kamionokkal együtt érkezik csapatonként 50-70 ember is Mogyoródra, hogy fokozatosan belakja a paddock területét. Az utolsó simításokat részeként aszfaltozunk, sátort építünk, füvet nyírunk és pályát festünk, árulta el Richter Gábor, a Hungaroring Sport Zrt. projekt menedzsere.

Ezekben a napokban a paddock sátorteteje került felhelyezésre, illetve elkezdődik a szőnyegezése és a belső tér kialakítása. A Forma 1-es csapatok boxainak padlózatát évente új műgyanta réteggel látják el közvetlenül a versenyek előtt a falak festésével párhuzamosan, és jelenleg már ezek a munkálatok is folynak.

„A Forma 1 előtti leállás során a paddock területének felújítása mellett fontos szerepet kap a pályacsík karbantartási munkálata is. A három leaszfaltozott bukótér – a 3-as, 8-as és 9-es kanyarnál – estében a festés a következő lépés. De nemcsak itt kap fontos szerepet a festékszóró, ugyanis most újrafestik a rajtrácsot, a széljelző csíkot, a rázóköveket, a célvonalat, valamint a boxkijárati vonalat. A FIA előírta, hogy a több mint nyolc éve felhalmozódott sokrétegű festéket távolítsuk el a rázókövekről és a rajtrácsról. Így az idei évben egy teljesen új rajtrács várja a pilótákat” – sorolta Morvai Károly pályaigazgató a folyamatban lévő munkálatokat.

A festések után kerülhet sor a pályacsík gondos takarítására, melyet önfelszedőgépekkel végeznek az erre a feladatra kijelölt emberek. „Ezután egy speciális mélytisztítóval mennek végig a pályán, amely még a felületi takarítás után is képes akár 3-4 köbméternyi homokot kiszedni a pálya aszfaltjának mélyebb pórusaiból” – fogalmazott a pályaigazgatót.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top