Több tízezer klienssel, pénz nélkül, veszélyben a gyerekeket segítő telefonvonal, figyelmeztetnek szakemberek.
„14 éves lány telefonált sírva. Lefeküdt 15 éves barátjával, nem védekeztek. Ő gondolt rá, hogy kellene, de náluk, a faluban mindenki tíz percen belül tudná, ha óvszert venne. Reménykedett, hogy nem lesz baj, de most két hónapos terhes. Nagyon szereti a barátját, de eddig még neki sem merte megmondani, hogy teherbe esett. Szüleinek sem szólt még, bár úgy érzi, az anyja valamit sejthet. Nem tudja, hogy fognak reagálni a szülei, ha megtudják. Általában elég szigorúak szoktak lenni, bár megverni eddig még soha nem verték meg. Nagyon fél, fogalma sincs, hogy mit akar, azon kívül, hogy szeretné meg nem történtté tenni a dolgot.” Egy hívás története a több tízezerből, amely évente a Kék Vonal Gyermek és Ifjúsági Telefonszolgálathoz érkezik. A rengeteg hívás ellenére bajban vannak, szolgáltatásaik veszélybe kerültek.
Az egyik, szakembereket segítő telefonvonalunkat már szűkíteni kellett, és előfordulhat, hogy a gyerekeket segítő vonalunk is veszélybe kerül – mondja Papp Zsuzsanna, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány munkatársa. A pályázati források szűkülése miatt ugyanis egyre nagyobb nehézséget okoz a fenntartási költségek kigazdálkodása.
A szakembereket segítő vonal lényege, hogy anonim konzultációs lehetőséget nyújt az ország bármely pontján dolgozó, gyermekvédelemmel foglalkozók számára. Nemcsak szakmai tanácsokat, hanem lelki segítséget is kaphatnak, hiszen például a bántalmazott gyerekekkel való munka komolyan megviselheti őket. Ezentúl ezt a szolgáltatást már csak heti négy órában tudják kínálni.
A cikk folytatása a nol.hu oldalon olvasható.