Folyamatosan érkeznek a fővárosba Németországból a használt trolibuszok, forgalomba azonban nem állhatnak, mert nem kapnak hatósági engedélyt. Amíg nem változnak a szükséges jogszabályok, a járművek csak a műhelyben állnak.
Az Index úgy értesült, hogy a pénteken Budapestre érkezett két jármű abból a 15 trolibuszból, amelyet a BKV használtan vett Németországból. Forgalomba azonban nem állhatnak, mert a vasúti törvény tavalyi új módosításakor nem rendelkeztek a trolibuszok engedélyezéséről, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem tudja kiadni a szükséges engedélyeket.
Az InfoRádió azt a tájékoztatást kapta a hatóságtól, hogy az uniós jogharmonizáció miatt módosítani kellett a vasúti jármű fogalmát, és a trolibuszok a tavalyi év végén kikerültek a vasúti járművek jogszabályban definiált köréből. A trolibusz felsővezetéke és kötöttpályás üzemmódja miatt a vasúti, de minden egyéb jellemzője okán inkább a közúti járműkörbe sorolható. Úgy tudjuk, hogy a szabályozás felülvizsgálata folyamatban van, és ha szükséges, a törvénymódosításról ősszel dönthet az Országgyűlés.
A szabályváltozások a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint nem okoznak fennakadást a trolibuszok engedélyezésében. A tárca július 13-án egyeztet a hatósággal azért, hogy a BKV részére egységes választ adhasson a szabályozási, engedélyezési kérdésekről. Erre addig van idő, amíg a trolibuszokon a BKV szerelői elvégzik azokat az átalakításokat, amelyekkel a járművek megfelelnek majd a budapesti közlekedés sajátosságainak.
A BKV tavaly írt ki pályázatot használt trolibuszokra, a 15 jármű mintegy 143 millió forintba kerül. A fővárosba is több ütemben érkeznek a trolibuszok: az elsők péntek estére, az utolsó darabok pedig 2012 nyarára várhatók.
www.inforadio.hu