Ismeretlen tettes ellen tett rendőrségi feljelentést az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület az EU Business Services Ltd. felszólító levele alapján. A holland vállalkozás tavaly november óta szinte heti rendszerességgel küldi egyre fenyegetőbb hangvételű fizetési felszólításait az Egyesület részére – a 990 eurós állítólagos tartozás „késedelmi kamatai” és „adminisztrációs költségei” pedig időközben további 434 euróra nőttek.
Az európai üzleti adatbázisok összeállításával foglalkozó EU Business Services Ltd. az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felé fennálló követelését egy 2010. október 15-én kitöltött megrendelőlappal kísérelte meg igazolni – az apró bökkenő csak az, hogy ezen a megrendelőlapon az Egyesület akkori elnökének nyilvánvalóan hamisított aláírása szerepel, az Egyesület hivatalos pecsétje pedig hiányzik róla.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felszólította a holland vállalkozást, hogy törölje a követelését, illetve állítson ki egy olyan tartalmú nyilatkozatot, mely szerint nincs követelésük az Egyesület felé, ellenkező esetben feljelentést tesz. A vállalkozás kapcsolattartója, „Miss Alexandra” azonban erre újabb fizetési felszólítással válaszolt, ezért az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület rendőrségi feljelentést tett ismeretlen tettes ellen.
Dr. Morvay György, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke elmondta, hogy mind a fogyasztóknak, mind pedig a becsületes vállalkozásoknak ügyelniük kell arra, hogy ne dőljenek be az ilyesfajta kísérleteknek. „Semmiképpen ne hagyjuk, hogy presszionáljanak bennünket: ha nem vagyunk biztosak egy követelés jogosságában, mindenképpen kérjünk arról írásos bizonylatot. Amennyiben az illető vállalkozás vagy magánszemély az Ön irányában fennálló követelését nem tudja igazolni, Ön pedig biztos benne, hogy semmiféle terméket vagy szolgáltatást nem rendelt, ne habozzon rendőrségi feljelentést tenni!” – tanácsolta az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.