Elmaradt a metrókocsikat gyártó francia cég és a közlekedési hatóság perének mai tárgyalása. A magyar hatóság tavaly nem adott típusengedélyt a kocsikra, mert nem találta megfelelőnek a fékberendezést.
Új engedélyt akar kérni a metrókocsikra a francia gyártó, az Alstom, ezért döntött úgy, hogy a per szüneteltetését kéri a Fővárosi Bíróságtól. Ezt pedig az alperes, a Nemzeti Közlekedési Hatóság is támogatta – derül ki a hatóság rádiónkhoz eljuttatott közleményből. Az Alstom eredetileg azért perelte be a Közlekedési Hatóságot, mert az – még múlt októberben – nem adott típusengedélyt a 2-es metróvonalra gyártott szerelvényekre. Azóta a BKV szerződést bontott a francia céggel, ezzel együtt Tarlós István főpolgármester korábban is úgy nyilatkozott, hogy tárgyalna a vállalattal.
„A metróberuházás körül elképesztő helyzet állt elő. Az Alstom-ügy kétségbeejtő. Mi szeretnénk menteni azt, ami menthető. Arra törekszünk, hogy a város a lehető legkisebb vesztességgel ússza meg a dolgot.”
A Napi Gazdaság információi szerint a francia cég és a BKV vezetése között már elindultak a tapogatózó tárgyalások. Kerestük ezzel kapcsolatban a BKV-t, de egyelőre nem kaptunk választ, a Fővárosi Önkormányzat is későbbre ígért tájékoztatást.
Az Alstommal még 2006-ban kötött szerződést a közlekedési vállalat akkori vezetése, a 2-es és az épülő 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására, összesen 60 milliárd forintért értékben. Ennek a felét már ki is fizették.
A korábbi szerződéssel kapcsolatban nyomoz a rendőrség. Emellett Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos is vizsgálja a dokumentumot jogi szempontból. Ő most azt mondta rádiónknak, hogy ennek eredményét várhatóan jövő héten átadja Tarlós István főpolgármesternek.
Magyar Rádió nyomán

