A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség közleménye:
ismét Adat-és Fogyasztóvédelmi Szemlét tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség jogi partnerével, a Knight Bird & Bird Irodával és a Crane-nel együttműködésben. A szövetség ezúttal a fitnesz szolgáltatásokat nyújtó és kiegészítő termékekkel kereskedő cégeket világította át.
A szemle során partnereink azt vizsgálták, hogy adott cég honlapján
található funkciók mennyire felelnek meg a jogszabályoknak,
célpontjai azok a webes felületek voltak, melyekkel az online
környezetben böngészők, vásárlók gyakran találkoznak. Az
adatfelvétel 2016 októberében zajlott, összesen 23 website
vizsgálatából kiindulva. Az értékelés után az eredmények publikálása
anonim módon történik, ám a vizsgált cégek számára a DIMSZ
felajánlja a lehetőséget, hogy személyesen konzultáljanak a rájuk
vonatkozó részekkel kapcsolatban.
A razzia tanulságait Dr. Tarján Zoltán, a Knight Bird & Bird
szenior tanácsadója röviden így foglalta össze: „A vizsgálat alapján
úgy látszik, az adatvédelmi tudatosság alacsonyabb szintje nagy
valószínűséggel valamilyen „iparági típushiba”. Mindazonáltal a
szabályozás nem nagyon hagy mozgásteret, mindenképpen szükség lesz
bizonyos online tájékoztatások, illetve szabályzatok kiigazítására,
esetenként elkészítésére, ha regisztrációra, szerződéskötésre,
illetve adatok megadására online felületeken is lehetőség van.”
További információ:
https://adatvezereltmarketing.wordpress.com/2016/12/07/van-meg-mire-gyurni-a-fitnesz-szektorban/
Forrás: Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Budapest, 2016. december