Nem akarom sokáig húzni a választ. Sajnos nem. Pusztán a megnevezés, és sok esetben még az ár sem számít. Fontos, hogy ne hagyjuk magunkat átverni egy jó marketinggel. Rengeteg olyan cég van, amelyeknek borsos árú termékei, amit natúrkozmetikumként hirdetnek, úgyanazokat a vegyszereket tartalmazzák, mint a tizedannyiba kerülő, kínai társaik. Ez azért történhet meg, mert nincsen pontos szabályozás arra nézve, hogy mit lehet natúrkozmetikának, biokozmetikának, vagy „természetesnek” nevezni.
Ezért nagyon fontos, hogy ne dőljünk be a reklámoknak, hanem mindig nézzük meg az összetevőket a címként. És mivel a gyártók felismerték, hogy az a trend, ha valami „természetes”, ezért mindenre ráaggatják ezt a nevet, akkor is, ha a természetes összetevőkkel valóban köszönő viszonyban sem állnak ezek a termékek. Ugyanis a terméket reklámozhatják úgy, hogy pl. „organikus málnát” vagy „bio összetevőket” tartalmaz. Ami minden bizonnyal igaz is, csakhogy ez az összetevőknek max. az 1 százalékát tesz ki. A maradékot pedig sajnos azok a vegyszerek, amelyeket a korábbi cikkemben felsoroltam. Tehát az organikus málna mellett úgyanúgy tartalmazza a szintetikus tartósítószereket, ásványi olaj eredetű összetevőket, színező anyagokat, szintetikus parfümöt, sodium laureth sulfatot, és még hosszan lehetne sorolni.
Viszont ha nincs kedvünk folyamatosan a címkéket böngészni, keressünk olyan termékeket, amelyeket bizonyos független szervezetek bevizsgáltak, és elfogadtak, ezek ugyanis valóban natúrkozmetikák, és nemcsak a nevükben. Ilyen szervezetek pl. a Nature vagy a BDIH. A BDIH egy német szervezet, amely szigorú irányelvekkel rendelkezik. Csak azok a termékek viselhetik ezt a logót, amelyekben: a felhasznált növényi hatóanyagok biogazdálkodásból származnak, a termékeket nem tesztelik állatokon, nem tartalmazhatnak szintetikus szinezékeket,illatanyagokat és tartósítószereket, nem tartalmazhatnak génmanipulált összetevőket, és fontos, hogy az összetevők feldolgozása kíméletes legyen. A bevizsgált termékeken megtaláljuk a lógójukat. És igencsak meglepődhetünk, hiszen sokszor sokkal olcsóbbak, mint azok a menő társaik, akiknek csak a marketingje hatásos, ami persze csak az eladási adatok feltornázását szolgálja.