Close

Nem csak a VW-márkák lépik túl az emissziós határértékeket

A dízel üzemű gépkocsik károsanyag-kibocsátására vonatkozó határértékek túllépése nem korlátozódik a Volkswagenreírja az Auto Bild.
    
A német szakfolyóirat előzetesen részleteket közölt a pénteki számában megjelenő írásból, amely szerint az ICCT (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa) vizsgálata kimutatta: a BMW X3 xDrive nitrogénoxid kibocsátása a közúti közlekedésben 11,88-szorosan haladta meg a kilométerenként 0,08 grammos európai Euro-6 normát. Ez valamivel még rosszabb, mint az amerikai környezetvédelmi hatóság által pellengérre állított VW Passat 2,0 TDI által produkált 11,35-szörös érték.
    
Az Auto Bild kérdésére, hogy a BMV a próbapadon végzett mérések során másképp kalibrálja -e a motort, a társaság azt válaszolta, hogy a BMW autóiban nincs olyan funkció, ami a mérési ciklusokat ellenőrizné
    
Az X3-assal kapcsolatban érkező negatív hírek hatására a BMW papírja 6 százalékkal zuhant a frankfurti tőzsdén, és esett a Daimler és az autóipari beszállító Continental részvénye is.
    
A VW korábban elismerte, hogy az Egyesült Államokban olyan szoftvert alkalmazott, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem korlátozza a motorteljesítményt.
    
Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter utasította az illetékes hatóságot, hogy minden VW-dízelmodellt vessen alá vizsgálatnak. Más gyártók vagy a VW-konszernhez tartózó más márkák esetében erről nem volt szóírja az Auto Bild.
    
Az Európai Bizottság szerint korai lenne egész Európára kiterjedő vizsgálatot kezdeni, mert egyelőre nem lehet megmondani, hogy az Európában futó VW-gépkocsikat manipulálták-e. Az EU bizottsága a következő napokban össze kívánja hívni a tagországok felügyeleti szerveit, hogy megvitassák, megfelelő-e a jelenlegi ellenőrzési rendszer.
MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top