Kriják Krisztina, az MTI tudósítója jelenti:
A kelet– és közép-európai régió turisztikai együttműködése növelheti a térség vonzerejét a kínai piacon – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az MTI-nek a szlovéniai Bledben rendezett stratégiai konferencián, kedden.
A nemzetgazdasági miniszter felidézte, hogy a Kínát, valamint 16 közép– és kelet-európai országot tömörítő szervezet második magas szintű találkozóját rendezték meg Bledben. "Ez a konferencia is térségi méretekben kívánja erősíteni a turisták jelenlétét ebben a tizenhat országban" – hangsúlyozta.
A miniszter rámutatott, hogy Magyarország számára nagyon kedvező volt az elmúlt egy év. A kínai vendégeknek a száma 20 százalékkal nőtt, mintegy 90 ezer kínai vendég töltött el több mint 160 ezer vendégéjszakát az országban, ami 16 százalékkal haladta meg az előző évi adatot. A közvetlen légi járatnak köszönhetően a növekedés üteme tovább gyorsult. Az előzetes adatok szerint az idei első fél évben a kínai vendégek száma csaknem 35 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig mintegy 30 százalékkal nőtt a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken – húzta alá.
A kínai külgazdaságban meghirdetett Egy övezet, egy út stratégia különös hangsúlyt fektet a Selyemút mentén fekvő nemzetek turisztikai ambícióinak támogatására, a közös turisztikai utak és termékek fejlesztésére, valamint nemzetközi sportesemények rendezésére – mondta a miniszter. Hozzátette: arra számítanak, hogy a tizenhat ország csatlakozni tud a Selyemút gazdasági övezet végéhez, és a technika lehetőségek bővítésével a kínai turisták száma tovább fog nőni a térségben.
A konferencia végén együttműködési nyilatkozatot írtak alá a résztvevők, amelynek értelmében a közép- és kelet-európai térség erőteljesebb promócióra készül Kínában.
A miniszter elmondta: arra törekszenek, hogy a tizenhat ország térségként is meg tudjon jelenni a kínai turisztikai intézményeken keresztül, a kínai partnerek pedig abban érdekeltek, hogy minél több turista menjen Kínába.
A nemzetgazdasági miniszter felidézte, hogy Kína a világ legjelentősebb turisztikai küldő piacává vált, így a nemzetközi turisztikai szervezetek Kína kiutazó forgalmának további dinamikus növekedésére számítanak. Ezért is fontos, hogy az egy éve útjára indult együttműködésben részt vevő közép- és kelet-európai országok közös célterületként hatékonyan hívják fel a térség kínálatára a kínai turisták figyelmét – tette hozzá.