Close

,,Ez a szerep inkább agyas, mint beleélős”

A Katona József Színház Zsámbéki Gábor rendezésében  január 17-én mutatta be Bertolt Brecht Kurázsi mama és gyermekei című darabját. A világirodalom leghíresebb markotányosnőjét Fullajtár Andrea formálja meg. Vele készített interjút a Fidelio.
 

 
– A Kurázsi mama Magyarországon is az egyik legtöbbet játszott Brecht-darab, sok kiváló színésznő alakította már a címszerepet. Önről, látatlanban, elsőként talán az jut eszébe a közönségnek, hogy fiatal még hozzá.
 
– Ha azt veszik alapul, hogy az elődeim jóval érettebb korukban játszották el ezt a szerepet, akkor tényleg fiatalnak számítok, de a mi előadásunk nem klasszikus Kurázsi mama-interpretáció. Teljesen mindegy, hány éves vagyok, mert az összjátékon van a hangsúly, azon, hogy mi, a Katona társulata, éppen most előadjuk a Kurázsit. A nézők számára ez rögtön ki is derül.
 
– Ezek szerint nem Brecht aktualizálásáról van szó, hanem a Kurázsi "ürügyén" egy, a jelenben játszódó, a mai életünkre reflektáló előadást láthatunk?
 
– Igen. A Kurázsi mamát egyébként nem is nagyon kellene aktualizálni, mert anélkül is kísérteties hasonlóságot mutat a mai életünkkel.
 
– Breht 1938-ban írta a darabot, ráadásul a cselekményt nem a saját korába, hanem az 1600-as évekbe, a harmincéves háború idejére helyezte. Mi az, ami a mai viszonyainkra is érvényes benne?
 
– Az, hogy a hatalom éppúgy játszadozik velünk, az életünkkel, mint akkor. A politikusok saját kényük-kedvük szerint, a fejünk fölött döntenek a sorsunkról.  Ezt ki-ki a maga módján, az adódó lehetőségeket kihasználva próbálja túlélni. A politika újabb és újabb ötletei úgy csapódnak le a mindennapokban, hogy a kisembereknek egyre súlyosabb terheket kell cipelniük, és ebben előbb-utóbb tönkremennek. Fizikailag és morálisan is.
 
A teljes interjú ITT OLVASHATÓ.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top