Jelentősen növelték kínai eladásaikat a nagy amerikai autógyártók az év első felében és megerősítették pozícióikat a világ legnagyobb piacán.
A Ford 35 százalékos erősödéssel zárta a félévet, s összesen 550 ezer járművet értékesített, többet, mint az Egyesült Államokban – derül ki a statisztikákból. Az amerikai autógyártó – agresszív terjeszkedési stratégiájának is köszönhetően – összes eladásainak egyötödét a kelet-ázsiai országban realizálta az első hat hónapban.
A General Motors (GM) eladásai 10,5 százalékkal bővültek éves összevetésben. A vállalat 1,7 millió autót adott át új tulajdonosainak Kínában, mintegy 300 ezerrel többet, mint Amerikában. A GM a kereslet jelentős erősödését tapasztalta, kiváltképp a felsőbb kategóriás járművek iránt.
A kínai autópiac egésze erőteljesen bővült az első félév során: 2013 hasonló időszakához képest 9 százalékkal több autó kelt el. Az év első hat hónapjában összesen 11,8 millió autót értékesítettek az országban, 3,7 millióval többet, mint az Egyesült Államokban, s ezzel megerősödött Kína vezető helye a világ legnagyobb autópiacai között.
A Kínai Autógyártók Szövetsége és a Deutsche Bank ágazati elemzésében a kínai piac 10 százalékos bővülését várja az idén, éves szinten 24 millió jármű eladásával.
forrás: mti