Átadták a Főgáz Zrt. BKV-buszok tankolására kialakított sűrített földgáz (CNG) töltőállomását szerdán a vállalat Salgótarjáni úti telephelyén.
BKV-buszoknak létesített egyedi CNG töltőállomást adtak át Budapesten György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az ünnepségen a környezetkímélő közlekedés fontosságát hangsúlyozva elmondta, hogy folyamatosan újítják meg a főváros buszparkját, ebben a ciklusban 300 új, és 200 jó állapotú, 4-8 év közötti járművet szereztek be, köztük Dijon városából 37 darab sűrített földgáz meghajtású buszt is, és hamarosan érkezik a szelektív hulladékgyűjtési projektben 60, ugyancsak CNG típusú jármű.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a földgázüzemű buszok a dél-pesti vonalon közlekednek, és a BKV újabb CNG buszok beszerzésére írt ki tendert.
Hizó Ferenc, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) zöldgazdaság fejlesztéséért, klímapolitikáért és kiemelt közszolgáltatásokért felelős helyettes államtitkára az ünnepségen a klímavédelem fontosságára rámutatva felhívta a figyelmet arra, hogy az ország más városaiban is közlekednek sűrített földgázzal járművek. Kijelentette: a kormány támogatja a környezetbarát közlekedési módokat.
Koncz László, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy 80-90 millió forint között alakul egy CNG-töltőállomás beruházási költsége, eddig Budapesten két nyilvános sűrített gáz töltőállomást alakítottak ki – a Kőbányai úton és a Budaőrsi úton – a most átadottat megelőzően.
A nyilvános CNG-kutak beruházása 1-2 év alatt megtérül, ezért a Főgáz szeretné a harmadik és a negyedik töltőállomás építését is előkészíteni, hogy ez év végére, jövő év elejére legalább négy nyilvános sűrített földgáz töltőállomás legyen Budapesten. Reményeik szerint pedig a BKV-buszoknak kialakított töltőállomáson tankolnak majd hamarosan a szelektív hulladékgyűjtéshez használt CNG-járművek is – tette hozzá a Főgáz vezérigazgatója.
Vitézy Dávid az MTI-nek elmondta: az első néhány CNG-jármű március végén állt forgalomba a fővárosban. Az eddigiek alapján kedvezőek az üzemeltetési tapasztalatok, nem volt meghibásodás, megbízhatóan közlekedő járműveket sikerült beszerezni.
A gázüzemeltetés tapasztalatai is pozitívak. A járművek kisebb üzemeltetési költséggel közlekednek, lényegesen kisebb kibocsátási értékkel, ezért érdemes ebben a technológiában,illetve más megoldásokban is gondolkodni. Ősszel 25 darab elektromos-dízel kombinált hibrid busz érkezik, amelyek szintén környezetbarátak – mondta Vitézy Dávid.
Forrás: MTI