Close

Jónak lenni jó! – Mintegy 120 millió forint gyűlt össze a kampányban

Sikeresen zárult a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Jónak lenni jó! elnevezésű, novemberben indult jótékonysági kampánya: több mint 119 millió forintot sikerült összegyűjteni a Katolikus Karitász javára vasárnap késő estig.

Óriási élmény volt részt venni ebben a jótékonysági kampányban – hangsúlyozta Szabó László Zsolt, az MTVA megbízott vezérigazgatója vasárnap este a közmédia műsorában.  Hozzátette: a Katolikus Karitász tevékenységét továbbra is nyomon követik majd a közmédia különböző műsoraiban, hogy munkájuk követendő példává váljon a mindennapokban. Véleménye szerint ez a jótékonysági műsorfolyam azért is volt kiemelkedő, mert a rengeteg telefonhívás és felajánlás azt mutatja, hogy a kezdeményezésnek van értelme.

Karas Monika,  a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke arról szólt, hogy a média feladata az ilyen karitatív akciók révén a jellemformálás is. Mint mondta, az emberekből nem veszett ki a szolidaritás, hiszen baj vagy katasztrófa esetén mindig példás az összefogás és a segíteni akarás, a közmédia feladata pedig ennek megmutatása. Karas Monika a Magyar Média Mecenatúra program kiadásában megjelent karácsonyi mesecsomagot, animációs és mesefilmeket ajándékozott a gyerekeknek. Szabó László Zsolt hozzátette, hogy a közmédia ezeket az alkotásokat bemutatja majd.

Mádl Dalma, a Katolikus Karitász jószolgálati nagykövete elmondta: a tárgyi segítés mellett a jó szó, a rászorulók meghallgatása a leglényegesebb. Mádl Dalma a Karitász munkájának támogatására felajánlott egy hollóházi porcelánból készült hegedűt, amelyet licitre bocsátottak a műsorban.

Erdő Péter bíboros, prímás, esztergom-budapesti érsek arról tájékoztatta a közmédia nézőit, hogy a Katolikus Karitász Magyarországon három szinten működik: az országos szervezet a nemzetközi és országos katasztrófák esetén lép munkába, az egyházmegyei szervezet munkatársai az állandó és tartós szociális karitatív munkákat végzik, plébániai szinten pedig a helyi problémákkal foglalkoznak.

A Jónak lenni jó! kampány keretében számos neves sportoló, művész ajánlotta fel személyes tárgyait, hogy az azokból befolyt pénzzel is a Katolikus Karitász munkáját támogassák. Gazdára talált például Kaszás Géza nyerge, Szilágyi Áron olimpiai kardvívó dedikált kardja, Csepregi Éva kalapja, Kiki mikrofonja, Huszárik Kata Az angyal eljövetele című kőszobra, Fa Nándor speciális kötél-csigája, Buzánszky Jenő által dedikált futball labda, a Hölvényi György államtitkár által felajánlott, Vatikánból származó emlékérem, Erdei Zsolt bokszkesztyűje, valamint Ocskay Gábor jégkorongozó meze és lábszárvédője is.

Az MTVA vasárnap egész napos műsorfolyamban mutatta be a Katolikus Karitász működését, szervezetét, támogatottjait és önkénteseit riportokkal, budapesti és vidéki élő kapcsolásokkal, kisfilmekkel és stúdióbeszélgetésekkel. A tematikus napon is folyamatosan fogadták az adományokat az ország minden területéről, magánemberektől és cégektől egyaránt, amellyel a karitatív szervezet munkáját támogatják.

A közmédia tavaly rendezte meg először a Jónak lenni jó! kampányt, akkor 92,6 millió forint adomány gyűlt össze a Böjte Csaba vezette Dévai Szent Ferenc Alapítvány javára.

 

forrás: mti

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top