2016-ban kivonul a Chevrolet Európából. A General Motors a márkát a magasabb árkategóriába tartozó Cadillac-kel váltja fel. A GM döntésének hátterében a saját márkái közti konkurenciaharc megszűntetése áll, így a jövőben az Opel, illetve annak brit testvérmárkája, a Vauxhall értékesítésére kíván koncentrálni.
Az átszervezési költségek körülbelül 700 millió és 1 milliárd dollár körüli összeget tesznek majd ki. A Chevrolet 1 százalékos részesedéssel rendelkezik a nyugat-európai autópiacon, míg az Opel/Vauxhall 6 százalékkal.
„A Chevrolet európai szereplése soha nem volt sikeresnek mondható, de semmilyen garancia nincs arra, hogy a kivonulása eredményeképp az Opel szerzi meg piaci részesedését” – mondta Juergen Pieper, a Bankhaus Metzler elemzője.
forrás: penzcsinalok.transindex.ro