Close

Falusi íz-lelő, gyógynövény, borúra derű és csárda napok vidékjáróknak

A Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége (FATOSZ) kezdeményezésére – 16 civil szervezet és 6 stratégia partner együttműködésével – 2013 márciusában hagyományteremtő szándékkal indult útjára a Vidékjáró elnevezésű országos rendezvénysorozat, mely a vidéki életmód népszerűsítését, a vidéki élet és a vidéki kínálat komplexitásának bemutatását tűzte ki célul. A rendezvénysorozatot bemutató sajtótájékoztatót a Vidékfejlesztési Minisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára és Halász János, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára nyitotta meg szerdán Budapesten a Hagyományok Házában.
2013 decemberéig 16 tematikus napra került illetve kerül sor, minden alkalommal központi helyszínnel és programmal. Ehhez csatlakoznak országszerte az adott témában érintett települések, civil szervezetek, gazdálkodók, termelők, falusi és agroturisztikai vendéglátók, kézművesek, fürdők, csárdák, amelyek és akik ilyenkor mutatják meg, hogy a vidék népszerűsítéséért „kéz a kézben”, egymást segítve, együttműködve lehet – és képesek is dolgozni.
A tematikus napok szervezése és rendezése az együttműködő partnerekkel együtt történik, akik saját szakterületükön oroszlánrészt vállalnak a programok előkészítésében és lebonyolításában.
A Vidékjáró rendezvényeit a FATOSZ által 2012-ben indított „Művészek a vidékért” kampány személyiségei is támogatják. Ők azok a művészek és közéleti szereplők, akik elkötelezettek a vidéki élet, a környezettudatos életforma iránt. Így például a Falusi íz-lelő napok keretében Nádasy Erika színésznő, a gyógynövény napokon a Világörökséghez tartozó Pannonhalmi Bencés Főapátság, a Színházi nyári esték rendezvényén Cseke Péter, a csárda napokon Buza Sándor vállalta a házigazda szerepét.
A rendezvények egész éven át egyedi, ugyanakkor sokszínű programokat kínálnak az érdeklődőknek. A FATOSZ és együttműködő partnerei szeretnék elérni, hogy a Vidékjáró programjaival növeljék a belföldi szolgáltatók vendégforgalmát, a SZÉP kártya felhasználásának növekedését, a vendégek tartózkodási idejét, a helyi és magyar termékek iránti keresletet, illetve erősítsék a környezettudatos szemlélet elterjesztését, valamint a tudatos vásárlói magatartást. Szándékaik szerint, hagyományteremtő módon a Vidékjáró 2014-ben is folytatódik, kibővülve akár új tematikus napokkal.
A Vidékjáró programjai, a tematikus napokkal kapcsolatos aktuális információk folyamatosan elérhetők a videkjaro.hu weboldalon. Kommunikációs együttműködő partnerünk a sokszinuvidek.hu internetes portál és a VERANDA Magazin, amely szintén rendszeresen tájékoztat a Vidékjáró eseményeiről és rendezvényeiről.
VIDÉKJÁRÓ tematikus napok (Korábban négy tematikus rendezvényre került sor.)
FALUSI ÍZ-LELŐ NAPOK – „Kóstoljon jót, találjon igazi ízeket falun!”
2013. június 21-22., Papsajt vendégház, Egerszalók, Eszter Tanya ,Csorvás, 
STRANDI SZEZONNYITÓ HÉT
2013. június 24-30., 
NOSZTALGIÁZÁS A MÚLTRÓL – ÉTKEZÉS A JELENBŐL  (Csárda napok)
2013. július 7., Tanyacsárda (Lajosmizse)
KÖRNYEZETTUDATOS NAP ÉS TISZA-TAVI ÖKOVÁSÁR – „A természet lágy ölén” 
2013. július 27-28., Tisza-tavi Ökocentrum (Poroszló)
 Nyári színházi estek  – kirándulás a kultúra jegyében
2013.Augusztus 9-10. Kecskeméti Katona József Színház ( Kecskemét)
„BORÚRA DERŰ” – A cigány kultúra, ahogy József főherceg látta 180 évvel ezelőtt
2013. augusztus 10., Hodászi Roma Tájház 
GYÓGYNÖVÉNY NAPOK ÉS PANNONHALMI KOLOSTORI VÁSÁR
2013. Augusztus 15-20., Bencés főapátság (Pannonhalma)
SZAUNÁZÓK HÉTVÉGÉJE
2013. szeptember 27-29., 
PÁSZTORÉLET, PÁSZTORHAGYOMÁNYOK – Kézműves mesterek napja
2013. szeptember 28-29.,  Gömörszőlős, Gébárti Kézművesház (Zalaegerszeg)
NEMZETISÉGI NAPOK
2013. október 5., Akác Tanya (Újlengyel).
NOSZTALGIÁZÁS A MÚLTRÓL – ÉTKEZÉS A JELENBŐL  (Csárda napok)
2013. december 1., Tanyacsárda (Lajosmizse)
VIDÉKJÁRÓ –SZÉP Kártya
A SZÉP kártya töretlen sikerét mi sem jelzi jobban, minthogy 2011-es bevezetése óta idén már a 700,000-et is meghaladta a kibocsátott kártyák száma. A Vidékjáró ehhez a sikertörténethez kíván hozzájárulni azáltal, hogy egy olyan szegmensben bővíti az elfogadóhelyek számát, ahol a SZÉP kártya elfogadásnak technikai akadályai vannak. 
Ma Magyarországon nagyon sok olyan  szolgáltató található, akik ugyan a 55/2011 SZÉP kártya kormányrendeletben foglalt szolgáltatásokat nyújtanak, de forgalmuk nagyságrendje és szezonalitása nem teszi lehetővé helyszínen üzemeltetett SZÉP kártya terminálok használatát. Helyzetüket nehezíti, hogy ők azok, akik a bankok által biztosított egyéb számítógépes alkalmazásoktól leginkább idegenkednek, így számukra a SZÉP kártyás fizetés csak mint elvi lehetőség adott, de valójában azzal élni nem tudnak. Mivel ez a gyakorlati probléma a Vidékjáró együttműködésben résztvevő szövetségek tagságának jelentős részét érinti, ezért a Vidékjáró összefogás 3 pontos közös megoldást hozott létre a probléma orvoslására.
A Vidékjáró hivatalos portáljának, a www.videkjaro.hu oldalnak interaktív térképén egyszerre akár több SZÉP kártyára is lehet szűrni az elfogadóhelyek közül, így mindenki saját SZÉP kártyájának elfogadóhelyei alapján tervezheti meg utazását a honlap utazástervezőjének segítségével.
A SZÉP kártya elfogadóhelyek feltüntetésén túl, maga a SZÉP kártyás fizetés is megoldott. Egy egységes szerződéscsomag aláírásával a szolgáltató számára mind az OTP, mind az MKB és K&H Szép kártyával történő ingyenes online fizetés lehetővé válik a www.videkjaro.hu portálon keresztül. Sőt a honlapon kialakításra került egy olyan külön fizetési felület, ahol a portál egyéb szolgáltatásaitól függetlenül, önállóan, csak az ingyenes online SZÉP kártya fizetés is igénybe vehető. A SZÉP kártyás fizetésről a szolgáltató azonnal SMS és email értesítést kap, az összeg pedig egyenesen a szolgáltató számláján kerül jóváírásra. A szerződéscsomag aláírásán túl a szolgáltatóknak nincs más teendőjük, minthogy megkérjék a szolgáltatás igénybevevőjét, hogy a www.videkjaro.hu oldalon keresztül fizessenek SZÉP kártyájukkal és várják az SMS értesítést a sikeres fizetésről. Nincs tehát feltétlenül szükség a helyszínen üzemeltetett terminálra, telefonos banki ügyfélszolgálatra, vagy 3 különböző bank internetes felületének az ismeretére. Egyszerű, kényelmes ugyanakkor mindenki számára működőképes megoldás 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top