A járási rendszer kialakítása utáni következő, legfontosabb lépés a kormányablakok országos kiépítése lesz az év végéig – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért felelős államtitkára újságírók kérdéseire válaszolva csütörtökön Budapesten, amikor látogatást tett a X. kerületi okmányirodában.
Szabó Erika azt mondta, ez „igazi egyablakos ügyintézést jelent” majd, az állampolgároknak már nem kell azt keresniük, hol van a földhivatal, a munkaügyi kirendeltség vagy a népegészségügyi szolgálat. Közlése szerint a polgároknak egyetlen dolgot kell majd csak tudniuk; azt, hogy hol van a lakóhelyükhöz a legközelebbi kormányablak, ahol több mint kétezer államigazgatási, hatósági ügyet tudnak majd egy helyen intézni.
Tájékoztatása szerint országosan több mint 300 helyszínen lesz kormányablak, így minden járásszékhely településen és minden olyan helyszínen, ahol jelenleg is van okmányiroda. Hozzátette: lesznek olyan járások, ahol nem csak egy, hanem több kormányablak is működik majd.
Az államtitkár elmondta, a X. kerületi okmányiroda a fővárosban az első, amelynek személyesen is megnézi a működését, azt vizsgálja, okozott-e az átállás bármilyen problémát az ügyfelek kiszolgálásában. Jelezte: tapasztalata szerint az okmányirodában az ügyfélfogadás „magas színvonalon és minden gond nélkül zajlik”.
Emlékeztetett arra, hogy a járási hivatalok január 1-jével kezdték meg működésüket, Budapesten kerületi hivatalként. A változtatással a korábbi jegyzői hatáskörök egy része átkerült az államhoz, így az államigazgatási feladatokat – az okmányirodákban – már az állam szervezetrendszerében hajtják végre.
Szabó Erika szerint az, hogy az átállás országosan is zökkenőmentesen zajlott, a polgármesterek együttműködésének és segítségének is köszönhető, mert felismerték, közös érdek az állampolgárok minél magasabb színvonalú kiszolgálása.
Forrás: MTI