Close

Megéri-e Budapestnek a dugódíj bevezetése?

Mintegy 15 milliárd forintra lenne szükség a behajtási díj feltételrendszerének kialakítására – közölte Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában. Beszélt arról is, hogy a technikai feltételek megteremtéséhez állami és uniós pénzekre is számítanak.

A főpolgármester szerint összesen mintegy 15 milliárd forintra lenne szükség a behajtási díj feltételrendszerének kialakítására. Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt erről, miután a nemzeti fejlesztési miniszterrel egyeztetett a szükséges források előteremtéséről.
A tárgyalások legfontosabb témája a behajtási díj feltételeinek kialakítása volt – mondta a főpolgármester, aki szerint 15 milliárd forint szükséges a rendszer kiépítéséhez. A főpolgármester kiemelte, hogy dugódíj bevezetéséhez szükséges technikai feltételek megteremtéséhez állami és uniós pénzekre is számítanak.
Kapukra és kamerákra lesz szükség – mondta Tarlós István a szükséges berendezésekről. Hozzátette: szakértők szerint 20-40 milliárd forint körül lehet az éves bevétel a behajtási díjból, de szerinte reálisan 20 milliárdra lehet számítani. Kora őszre már biztosan tudni lehet majd a zónahatárokat, hamarosan megkezdődnek az egyeztetést a kerületi polgármesterekkel.
A száz éve a főváros tulajdonában lévő Állatkert jövőjével kapcsolatban Tarlós István azt mondta, hogy az intézményt bővíteni kell, ezért a Vidámparknak el kell költöznie, várják a befektetők jelentkezését.
A főpolgármester beszélt arról is, hogy a behajtási díj mellett milyen egyéb bevételi forrásai lehetnek a fővárosnak: a közműcégek által fizetett adó mellett át kell alakítani a forrásmegosztást, mert szerinte szakmailag elfogadhatatlan, hogy a parkolódíjból származó bevétel nem a közlekedésbe folyik vissza. Tarlós István kiemelte, hogy az elektronikus jegyrendszer bevezetésével is újabb bevételekhez lehet jutni.
InfoRádió

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top