Az Audi, a MOL és a Mercedes a legvonzóbb munkáltató Magyarországon – derül ki a 27.000 válaszadó véleménye alapján a Figyelő, az Aon Hewitt, és az AISEC együttműködésében készült munkáltatói márka kutatásából.
A felmérés célja az volt, hogy feltérképezze az egyetemeken és főiskolákon tanulók, a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerő-piaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, majd ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legjobb választást jelentik az álláskeresőknek, és a legvonzóbbak a munkaerő-piacon.
A kérdőíveket 27 ezren töltötték ki, ebből 10.400 pályakezdő és 16.500 tapasztalt munkavállaló volt. A válaszadók több, mint 240 vállalatot értékeltek.
A válaszok alapján a legvonzóbb munkahely az Audi Hungária Motor Kft. lett, megelőzve a Mol csoportot és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-t. A „dobogósok” után az első tízbe bekerült a Bosch Magyarország, a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft., a Deloitte Magyarország, az IBM Magyarország, a KPMG Hungária Kft., a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és az SAP Hungary Kft.
A kutatás eredményei szerint a harminc évnél idősebb korosztály a fiatalabbakhoz képest minimális mértékben használja egyetemi, főiskolai kapcsolatait, tagjai az ifjabb generációk képviselőinél nagyobb mértékben támaszkodnak sajtóhírekre, a személyzeti tanácsadó cégektől, állásinterjúkon, valamint a már az adott cégeknél dolgozó emberektől kapott információkra. Az egyetemisták, főiskolások és a pályakezdők ugyanakkor az egyetemi állásbörzéket, levelező listákat, céges prezentációkat és tanáraik véleményét részesítik előnyben, ha egy-egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni.
A tapasztaltabb, 1980 előtt született munkavállalók 80 százaléka tájékozódik online állásportálokról, 56 százalék ismerősök, családtagok, barátok, 53 százalékuk pedig adott cégnél dolgozók véleménye alapján. A fiatalabb pályakezdők is hasonló arányban szereznek információt internetes állásportálokról, illetve ismerősöktől, 54 százalékuk ugyanakkor a vállalati karrieroldalakat is használ. Az egyetemisták, főiskolások is az internetes portálokat használják elsődlegesen, 49 százalékuk pedig ismerősök, családtagok véleménye alapján.
Nyomtatott újságból, folyóiratból mindhárom korcsoportban csak 36-37 százalék keres állást.
A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, folyamatos fejlődést és változatos, érdekes feladatokat szeretnének találni az ideális munkahelyen, de csaknem minden negyedik válaszadó a három legfontosabb tényező közé sorolta a szakmai kihívásokat és a rugalmas munkavégzés lehetőségét is. Közel 70 százalékuk olyan munkahelyen dolgozna, ahol anyagilag és erkölcsileg is elismerik, s emellett több mint 30 százalék jelölte meg a prioritások között, hogy cég stabil, megbízható legyen, ahol jó csapatban, kellemes légkörben dolgozhat.
A mindenki számára fontos tényezők mellett – mint a biztos megélhetés – a fiatal munkavállalóknál előtérbe kerül a társadalmi elismertség, hasznosság, mások segítése, az ügyfelekkel való együttműködés, mások irányítása és a fejlődés, de egyre nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem, illetve az, hogy milyen a hangulat a vállalatnál.
Forrás: mti