Close

A Paris Grand Prix és a Ford találkozása

PARIS GRAND PRIX: A FORD AUTOMATIKUS FÉKTECHNOLÓGIÁJÁT EURÓPA EGYIK LEGZSÚFOLTABB NAGYVÁROSÁBAN TESZIK PRÓBÁRA

A Ford Európa egyik legzsúfoltabb nagyvárosában, a párizsi forgalom csúcsidőszakában teszteli automatikus féktechnológiáját: Párizs a 10 legsűrűbb forgalmú európai város egyike, és legzsúfoltabb közlekedési csomópontja a Diadalívet körülölelő Place de l’Etoile, ahol 12 főútvonal forgalma fut össze. A Ford Active City Stop rendszere segít mérsékelni a ráfutásos balesetek következményeit, sőt akár meg is tudja akadályozni a koccanást. A tesztelés során bebizonyosodott, hogy a ráfutásos baleset veszélye esetén aktiválódott az automatikus fékrendszerAz Active City Stop továbbfejlesztett változata akár már 50 km/órás sebességhatárig is működik; a berendezés az új Ford Focusban mutatkozik be, ami az év későbbi szakaszában jelenik meg az európai márkakereskedésekben. Ugyancsak az új Focusban jelenik meg az új Merőleges Parkolórendszer, aminek segítségével a vezető betolathat az egymás mellett álló járművek közé, illetve a Kiállássegítő, ami segít abban, hogy a jármű kiálljon a párhuzamos parkolóhelyekrőlLehet, hogy a Grand Prix versenynaptárban Monaco a legizgalmasabb helyszín, de az átlagautós számára Párizs utcái ennél sokkal komolyabb kihívást jelentenek. A francia főváros közúti forgalma az egyik legfárasztóbb a világon: a lökhárítók szinte összeérnek, a kereszteződések veszélyesek, és az autóvezetők a legszűkebb réseken is megpróbálnak átnyomakodni. Nem csoda hát, ha ez a város ideális terepnek tűnt a Ford automatikus féktechnológiája, az Active City Stop kipróbálásához. Miután a berendezést alaposan letesztelték a zárt tesztpályákon, a mérnökök egy életszerűbb helyszínt kerestek, hogy akár határhelyzetekben is kitapasztalják a rendszer működését.
“Párizs utcáit a bátrak uralják: a soksávos utakon gyorsan áramlik a forgalom, az autósok percenként megküzdenek a helyükért, miközben a zsúfolt kereszteződések még a legtapasztaltabb vezetők idegrendszerét is próbára teszik.”- magyarázza Nils Gerber, a Ford Európa elektromos és elektronikus rendszerek fejlesztéséért felelős részlegének műszaki szakértője. “Jól tudtuk, hogy ezek az utak tökéletes helyszínként szolgálnak majd az Active City Stop tanulmányozására, hiszen itt olyan helyzetek alakulnak ki, amiket egy tesztpályán egyszerűen képtelenség lenne reprodukálni.”Az Active City Stop modernizált változata akár már 50 km/órás sebességhatárig is működik: a berendezés az új Ford Focusban mutatkozik be, ami az év későbbi szakaszában jelenik meg az európai márkakereskedésekben.A rendszer kifinomult fény- és távolságérzékelői percenként 50 alkalommal szkennelik be az autó előtti útszakaszt, így a berendezés hatékonyan mérsékli a ráfutásos ütközés hatását, sőt bizonyos esetekben akár teljesen meg is tudja akadályozni a koccanást.Ha az autós nem kezd el fékezni vagy kitérni, amikor a forgalom lassul vagy megtorpan, a rendszer fékez, csökkenti a motor forgatónyomatékát, és bekapcsolja a hátsó vészvillogókat.A teszt során hivatásos és nagy helyismerettel bíró sofőrök autóztak a párizsi utcákon – vagyis Európa 10 legzsúfoltabb forgalmának egyikében* –, és kifejezetten keresték az olyan problémás helyeket, mint például a Diadalívet körülölelő Place de l’Etoile csomópont, ahol 12 főútvonal forgalma fut össze.A vizsgálatok idején biztonsági okokból az automatikus fékezés funkciót kikapcsolták a tesztelők. Ám a mérnökök így is megfigyelhették és elemezhették a rendszer működését – megállapítva, hogy a fékek valóban csak akkor aktiválódtak volna, amikor fennállt a ráfutásos ütközés veszélye. Ezután a közlekedési helyzetek valós idejű videofelvételein részletesebben is kielemezték az adott eseménysorokat.“Párizs nagyon jó hely egy ilyen vizsgálathoz, hiszen ezeken az utcákon mindenféle szituáció előfordul.” – mutat rá Pascal Houssais hivatásos sofőr, a teszt egyik résztvevője. “Az autósok egyszerűen kiszámíthatatlanok, indexelés nélkül váltogatják a sávokat, és mindenki, mindig rohan.”A legutóbbi párizsi teszt során a Ford mérnökei 4000 kilométeren és öt napon át vizsgálták a Mondeo és Tourneo Connect prototípusok működését a csúcsforgalmi időszakokban, hogy megbizonyosodjanak az autók rendszereinek hibátlan működéséről.Az Active City Stop 2011-ben mutatkozott be a Ford Focusban, és a berendezés gyorsan népszerű lett az európai autósok körében. Európában azóta több mint 170.000 Fiesta, B-MAX, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Transit Connect és Tourneo Connect vásárlója rendelte meg új autójához ezt az extrát.Az új Ford Focusban emellett egy másik modern technológia is feltűnik, biztonságossá és stresszmentessé varázsolva a parkolás műveletét. A Merőleges Parkolórendszer segítségével az autós a kormány használata nélkül tolathat be az egymás mellett álló autók közti parkolóhelyre, a Keresztirányú Forgalomfigyelő pedig azokat a járműveket ellenőrzi, amelyek egy ilyen parkolóhelyről való kitolatás közben észrevétlenül közelednek; emellett pedig ott van még a Kiállássegítő, ami abban segít, hogy a jármű kiálljon a párhuzamos parkolóhelyről.A Ford kutatói jelenleg is dolgoznak a Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer kifejlesztésén, aminek segítségével a felhasználók az autóban ülve, de akár az autó mellett állva is egyetlen gombnyomással megoldhatják a parkolást. Emellett a Ford olyan fejlett rendszerek működését is vizsgálja, amelyek az autó-autó vagy autó-infrastruktúra kommunikáció segítségével javíthatják a közlekedés biztonságát. Ilyen például az Elektronikus Féklámpa, ami figyelmeztet a többi autó fékezésére – még akkor is, ha az szabad szemmel nem látható.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top