Close

Megújult a Győr melletti repülőtér

Átadták a Győrhöz közeli Pér felújított, kibővített repterét. A beruházás a közeli Audi-gyár költségeit jelentősen csökkentheti.

A megnyitón jelen volt többek között Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár, Borkai Zsolt győri polgármester és Thomas Faustmann, az Audi Hungária Motor Kft. ügyvezető igazgatója.

Szijjártó igyekezett a kormány gazdasági sikereit hangsúlyozni. Elmondta, a második Orbán-kormány 2010-es megalakítása idején a kitűzött cél az volt, hogy Magyarország Európa termelési központjává váljon, amiben jelentős szerepet kapott az autóipar. Hozzátette: az Audinak fontos szerepe van abban, hogy Magyarországon 1992 óta nem dolgoztak és fizettek adót annyian, mint napjainkban. Kijelentette: „Északnyugat-Magyarország fejlődése a bizonyíték az újraiparosítási politika sikerére”. Azt is megjegyezte, hogy a regionális repülőterek (amilyen a most átadott péri is) jelentősen emelik a környező régiókba való beruházási kedvet.

Elmondta: a légikikötőt üzemeltető társasággal együtt folyamatosan egyeztet a kormányzat a WizzAir fapados légitársasággal, hogy minél rövidebb időn belül, minél több európai várost lehessen elérni a Győr melletti repülőtérről induló járatokkal.

A légikikötő fejlesztésében az Audi is részt vett, nem ok nélkül. Ugyanis jelentős mértékben lehet csökkenteni az ingolstadti központ és a győri leányvállalat közötti utaztatási költségeket. Thomas Faustmann a megnyitón elmondta, hogy a munkatársak autós szállításához képest évi 120 ezer, a közvetett repültetéshez (Bécs-Ingolstadt) képest évi 70 ezer munkaórát spórolhatnak meg így.  

Maga a repülőtér az eredeti 1450 helyett 2030 m hosszú lett, így alkalmassá vált Boeing-737 és Airbus 320-as utasszállító repülőgépek fogadására. A pálya két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot alakítottak ki az építők, a gurulóutat pedig 10,5-ről 15 méteresre szélesítették. Sok új létesítményt, így hangárt és előteret is kapott a repülőtér. Új leszállórendszer készült, valamint bővült a pályakarbantartó- és kiszolgáló kapacitás.  A költségekre még csak becslések születtek, ezek alapján az építési költség 4,17 millió euró, a landolási rendszer pedig 1,4 millió euróba került. Előreláthatólag 580 ezer euróba kerülhetnek a kiszolgáló létesítmények, a szükséges berendezések beszerzése pedig további 500 ezer eurót igényelhet. 

MTI nyomán Molnár Gergő István

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top