Egy brit professzor új elmélettel állt elő a márciusban eltűnt maláj repülő rejtélyének megfejtésre. A professzor véleménye szerint a járat nem a dél-indiai óceán felé tért el eredeti útvonalától, hanem Kirgízia felé vette az irányt és ott is zuhant le.
Közben az eltűnt gép utasainak hozzátartozói három millió fontot ajánlottak fel annak, aki információkkal szolgál a repülő hollétéről. Arra már semmi eshetőség, hogy az MH 370-es járat 239 utasa közül bárkit is életben megtaláljanak, de a családtagok nem adták fel a reményt, hogy megtudják: pontosan mi is történt szeretteikkel. Miután a hónapokig tartó kutatás, amelyben a kínai, ausztrál és amerikai hadihajók is részt vettek teljes kudarccal végződött, az áldozatok rokonai úgy döntöttek, hogy három millió angol fontot ajánlanak fel a „nyomravezetőnek”. Vagyis annak a személynek, aki meg tudja határozni, hogy pontosan hol vannak a Boeing 777-es roncsai.
A Malaysián Airways két sugárhajtóműves repülője a késő esti órákban szállt fel Kuala Lumpur nemzetközi repülőteréről és Pekingbe tartott. Tíz perccel a felszállás után a kapitány azt jelentette, hogy a fedélzeten minden rendben, de ezt követően a járat eltűnt a radarok képernyőiről.
Az első feltételezések szerint a gépet eltérítették, mivel kiderült, hogy két iráni utas lopott olasz és német útlevéllel szállt fel a járatra. Viszont a gépet sehol nem találták, egyetlen szélsőséges szervezet sem lépett fel követeléssel, az irániakról pedig kiderült, hogy az Európai Unióba akartak illegális módon bevándorolni. Ezért a géprablás elméletét hamar el is vették a hatóságok.
Mostanra azonban az eltérítés koncepcióját megerősítő adatok kerültek nyilvánosságra. A gép eltűnése után néhány órával, a műhold felvételek szerint, eddig ismeretlen eredetű füstfelhőt lehetett észlelni a kirgizisztáni Best-Tasi völgyben. A kirgiz hatóságok nem adtak magyarázatot a jelenségre. Duncan Steel, Új-Zélandon élő brit professzor szerint a hirtelen felszálló füst és az azt követő fényjelenségek robbanásra utalnak. Az egyetemi oktató szerint mindenképpen meg kellene a helyszint vizsgálni és pontos információkat szerezni a kirgiz robbanás körülményeiről, amely akár ki is zárhatná a maláj gép eltűnésének ezt az elméletét.
Gyanús viszont az időpont egybeesés, vagyis hogy a járatnak eltűnése után pont ennyi ideig tartott volna a Best-Tasi völgy elérése és eddig a pontig volt elegendő üzemanyag a gépen. Érdekes körülmény, hogy a brit professzortól teljesen függetlenül Jaokiu Kuang kínai egyetemi tanár is erre a következtetésre jutott. A két szakértő véleményét látszik alátámasztani, hogy aBest-Tasi város közelében nincs ipari létesítmény, fegyverraktárról, katonai támaszpontról sem tud a külvilág, így joggal feltételezhető, hogy valóban a maláj gép csapódott ott a földbe, az okozta az eddig ismeretlen eredetű füstfelhőt.
Viszont a két professzor elmélete, még akkor is, ha igaznak bizonyul, nem ad választ arra a kérdésre: miért változtatta meg az útirányát az MH 370-es?
Forrás: valasz.hu