„Abban az esetben, ha az iskola a délutáni foglalkozásokat csak többletköltség révén tudja biztosítani, és ehhez a fenntartó egyetértését adta, akkor a szükséges forrásokat is biztosítani fogja” – közölte a parlament honlapján az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára. Doncsev András az LMP-s Osztolykán Ágnes kérdésére válaszolt, aki azt firtatta, hogy milyen plusz állami támogatásokat kaphat egy iskola, ha délutáni elfoglaltságként „vonzó és színes” programokat biztosít a napköziben résztvevő gyerekek számára, ahhoz képest, ha délutáni időtöltésnek kevésbé vonzó és kevésbé színes programot biztosít csupán?”
Doncsev szerint az eddigi tapasztalatok és visszajelzések alapján elmondható, hogy az iskolai programok színvonalassá tétele elindult. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) által készített felmérés szerint nagy az érdeklődés és igen széles a választék a gyermekek részére szervezett délutáni foglalkozások vonatkozásában. Az államtitkár szerint az iskolák és a pedagógusok kreatívan, a helyi igényekhez és a gyermekek szükségleteihez alkalmazkodva hozták létre a szakköröket, délutáni korrepetálásokat, szabadidős tevékenységeket. Több helyen például néptánc csoportok, énekkarok, színjátszó körök keretén belül zajlanak a délutáni foglalkozások, más intézményekben pedig pályaválasztási- és versenyfelkészítés, valamint ezekhez kapcsolódóan informatikai, nyelvi, sport és kézműves csoportok működnek.
Egy korábbi felmérés alapján az általános iskolákban a 622 ezer tanulóból az alsó tagozatosok 27 százaléka, míg a felső tagozaton a diákok 70 százaléka kért minden napra, vagy a hét egyes napjaira felmentést a 16 óráig tartó kötelező foglalkozások alól. Osztolykán ezek alapján azt hangoztatta, hogy megbukott az állami napközi, mivel a szülők többsége nem akarja gyerekét a tanítási órák után is késő délutánig az iskolában hagyni.
Forrás: VG.hu