Újabb nagyvállalattal, a Waberer’s International Zrt.-vel, Kelet-Közép-Európa piacvezető logisztikai szolgáltatójával is stratégiai megállapodást kötött ma a kormány Budapesten. Az egyezséget Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Wáberer György, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója írta alá.
(MTI)
A Waberer’s International Zrt. Kelet-Közép-Európa piacvezető logisztikai szolgáltatója, Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozó társasága, amely 1994-ben jött létre az egykori Volán Tefu Rt. alapjain, amelyet Wáberer György és vállalkozótársai privatizáltak. A vállalat háromezer kamionszerelvényből álló flottája évente több mint negyedmillió komplett rakományt juttat el Európa országaiba. A társaság szolgáltatásai felölelik a logisztika valamennyi területét a közúti fuvarozástól a raktárlogisztikán át a járműjavításig. A társaságnak Lengyelországban, Németországban, Romániában és Szlovákiában működnek leányvállalatai.
A társaság árbevétele 2012-ben elérte a 377,5 millió eurót (mintegy 110 milliárd forint). Az EBITDA (a kamatok, az adózás és értékcsökkenés leírása előtti eredmény) – csaknem 10 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi értéket – 52,4 millió euró (több mint 15 milliárd forint) volt 2012-ben. A 4200 alkalmazottat foglalkoztató vállalat különböző adónemekre összesen 5,7 milliárd forintot fizetett be a költségvetésbe. A kormány a tervek szerint 40 nagybefektetővel köt megállapodást.
Wáberer György arról beszélt, hogy a versenyképesség fokozását és további növekedést várnak a megállapodástól. A cégvezető – aki egyúttal a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének is az elnöke – szorgalmazta, hogy az e-útdíj júliusi bevezetésével egy időben a magyar fuvarozók kapjanak kedvezményt az iparűzési és a súlyadóból, valamint az átírási illetékből is.
Ennek kapcsán emlékeztetett: két éve a kelet-magyarországi árvíz kapcsán a fuvarozók felajánlották a kormánynak, hogy itthon tankolnak, ha az üzemanyag adójának egy részét az árvízkárosultak kapják. Ebből nőtt ki a kereskedelmi gázolaj, aminek az a lényege, hogy évi néhány milliárd forintos visszatérítésért cserébe a fuvarozók Magyarországon tankolnak, így a költségvetés adóbevétele 10 milliárdos nagyságrenddel növekszik.
Az e-útdíj kapcsán kért adókedvezmények hasonló előnnyel járnának, hiszen a megemelt útdíj – amelyből évi 150 milliárd forintot vár a kormány – versenyképtelenné tenné a környező ország fuvarozóihoz képest a magyarokat – mondta az elnök-vezérigazgató, hozzátéve: a kért adókedvezmény évi 10-15 milliárd forint lenne. Elmondta, hogy a fuvarozók adják a magyar bruttó hazai termék (GDP) 6-8 százalékát, és az ágazat az uniós csatlakozás óta négyszeresére nőtt. A válság alatt is évi 2-3 százalékos volt a növekedés – jegyezte meg Wáberer György.
Varga Mihály a kormány elmúlt három évi gazdaságpolitikai intézkedései közül kiemelte a társasági adó 10 százalékra csökkentését az 500 millió forintnál kisebb árbevételű vállalkozásoknál, a bürokrácia csökkentését, illetve az idősek, a fiatalok és a kisgyermekes anyák foglalkoztatásának javítását.
A jövőről elmondta: a következő uniós költségvetési ciklusban a támogatások 60 százalékát kívánja gazdaságfejlesztésre fordítani a kormány. A miniszter kitért arra, hogy a Waberer’s évi 6 milliárd forint adót fizet és 1700 embernek ad munkát. Egyetértett azzal, hogy a gazdaságilag fejletlen térségekben az állam támogassa a gépkocsivezetők képzését, illetve azok nemzetközi jogosítványának megszerzését, és ezzel a munkához jutásukat.