Több ponton változott az idei vasúti menetrend vasárnap, a módosulások csaknem húsz vasútvonalat érintenek. A nyaralókat érintő érdekesség, hogy a balatonfenyvesi kisvasút új vonalpárral várja a kirándulókat.
A MÁV-Start Zrt. korábbi tájékoztatása szerint az eddigiekhez képest új járatokat indítottak, több vonat hosszabb útvonalon közlekedik, és újabb megállóhelyeket alakítottak ki. A legjelentősebb módosítás, hogy új vonatok állnak az utazók rendelkezésére több vasútvonalon is akár a hétvégi, távolsági, akár az elővárosi utasforgalom megfelelőbb kiszolgálása érdekében. Ebben érintett a Budapest–Győr–Hegyeshalom–Rajka-vonal iskolaidőben vasárnap, késő délutánonként Győr és a főváros között; a Budapest-Székesfehérvár-Szombathely vonal az iskolai napokon Celldömölk és Szombathely között; a Vác–Diósjenő–Balassagyarmat-vonal Diósjenő és Vác között; illetve a Budapest–Szeged-vonal munkanapokon Kiskunfélegyháza és Szeged között.
Több vonat az eddigieknél hosszabb útvonalon közlekedik, például a Hatvan–Somoskőújfalu- és a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony-vonalon. Csökken a vonatok menetideje a Kál-Kápolna–Kisújszállás-vonalon. Több vonat áll meg Szászberek és Szellőhát megállóhelyeken a Vámosgyörk–Újszász–Szolnok-vonalon.
Változott a vasúti menetrend
A Rédics–Zalaegerszeg-vasútvonalon feltételes megállásokkal közlekednek a vonatok, a megállóhelyeken csak akkor áll meg a vonat, ha az utasok a leszállási szándékukat jelzik vagy a mozdonyvezető várakozó utast lát a megállóhelyen. Kisebb változások vannak a Győr–Veszprém-, a Szombathely–Nagykanizsa-, a Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk-, a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca-, a Fonyód–Kaposvár-, a Budapest–Pécs, a Szentlőrinc–Sellye-, a Budapest–Vác–Szob-, a Budapest–Hatvan- és a Füzesabony–Eger-, valamint a Püspökladány–Biharkeresztes-vasútvonalon.
Itt kell megemlíteni, hogy a balatonfenyvesi kisvasút vonalán május elsejétől új vonatpár áll a kirándulók rendelkezésére. A közeli termálfürdő, Csisztapuszta így kisvasúton elérhető Balatonfenyvesről, a Balatoni Nagyberek sajátos tájegységén keresztül. Az első kisvasúti sínek még az uradalmi időkben az egykori gazdasági szállításokhoz épültek, majd az ötvenes évek itteni kényszermunkatáborának lakói tovább bővítették a hálózatot. A rendszerváltoztatás utáni gazdasági pangás miatt azonban néhány éve felmerült a kisvasúthálózat teljes megszüntetésének lehetősége. Szerencsére végül a turisztikai célból történő részleges megőrzés és fejlesztés kapott „zöld jelzést”, más erdei, például a gemenci kisvasút közkedveltségének köszönhetően. Ennek nyomán kerül üzembe idén az új vonalpár.