Close

Változások a Budapest Airport vezetésében

Megváltozott a héten a Budapest Airport Zrt.-t irányító testületek, az igazgatóság és a felügyelő bizottság személyi összetétele, minderről az Airport Hungary Kft., az egyedüli részvényes hozott döntést – közölte a Budapest Airport az MTI-vel pénteken.

    A Budapest Airport igazgatóságában az elmúlt hónapokban bekövetkezett tulajdonosi arányváltozásoknak – (az állami tulajdonrész értékesítésének) – megfelelően: az igazgatóság tagjává vált David Kerr, a Malton Investment Pte Ltd. (GIC – Szingapúr) képviseletében és Jean-Etienne Leroux a kanadai Caisse de dépot at placement de Québec képviseletében. Az igazgatósági tagságáról lemondott Hans-Jürgen Garbotz helyére Gerhard Schroeder került a Hochtief AirPort képviseletében.
    A Budapest Airport felügyelő bizottságának éléről lemondott Michael Tönnesmann, aki helyett a tulajdonos Rolf Schnitzlert, a Hochtief AirPort jogi igazgatóját jelölte. A testület jelenlegi tagjai: Dezső Attila (AHUK Kft.), Kecskeméti Pál (Üzemi Tanács) és Molnár Zoltán (Üzemi Tanács).
    A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a Hochtief Concessions (49,66 százalék) által vezetett német (4 százalék), kanadai (18,17 százalék), amerikai (10 százalék) és szingapúri (18,17 százalék) befektetőkből álló konzorcium  közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 32 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 92 célállomására. 
    Hangsúlyozzák: a Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé a forgalomnövekedésben és a szolgáltatások minőségében. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítésére és 2011 végéig összesen 261 millió euró (mintegy 75 milliárd forint értékű fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. 
    A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 26.000 négyzetméternyi alapterületű légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómű próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában – áll a közleményben.
    Az állam még júniusban vált meg a BA-ban lévő tulajdonától azzal, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV Zrt.) lehívta a Budapest Airport Zrt.-ben meglévő állami tulajdonú kisebbségi részesedés értékesítésére vonatkozó eladási opciót.
    Az opciós részvények ára az opció lehívásának napján 36,6
milliárd forint volt. 
    A magyar állam a korábban megkötött vagyonkezelési és a
kapcsolódó finanszírozási szerződések rendelkezései alapján a  
tulajdonosi pozíció megszűnését követően is ellenőrzi a Budapest  
Airport tevékenységét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top