Pedro de la Rosa az általa ismeretlen Sauber C30-as kormányán össze-vissza nyomogatta a tengernyi kütyüt és kapcsolót a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, míg Mark Webber Red Bulljában a futamon ki is kellett cserélni a vagyonokat érő komponenst. Bár a Lotus T128-asában nincs KERS, így kevesebb a kapcsoló, de Jarno Trulli és Heikki Kovalainen így is éppen eléggé bonyolult kormányon „zongorázik” száguldás közben.
Mivel az idei évben már az állítható hátsó szárny (DRS) is gyarapítja a Forma-1-es csapatok fegyverarzenálját, a kormányokon egyre több a gomb és a kapcsoló. Titoknak ugyan nem minősül az autó egyik legértékesebb komponense, viszont manapság már nem mutogatják annyira szívesen az istállók, mint korábban. Ezzel szemben a Lotus teljes egészében, szinte komplett leírással tárta a nyilvánosság elé a T128-as modell „irányítóközpontját”
Kapcsolók a kormány hátulján:
4: sebességváltás le
14: sebességváltás fel
7: kuplung
17: kuplung
Gombok a kormány bal oldalán:
1 – N: üres sebességi fokozat és hátramenet
2-PC: megerősítő gomb, amellyel a versenyző jelzi a mérnökének, hogy nyugtázta a kérést, üzenetet. Elsősorban a boxkiállások visszajelzésére használják.
3 – TALK: a rádió vezérlője. A gomb megnyomása után 30 másodpercig aktív a rádiókapcsolat, illetve aktív kapcsolat esetén gombnyomással a pilóta kikapcsolhatja azt. A működő rádiókapcsolatot egy vörös LED jelzi.
5 – 10 és -: ennek a gombnak több funkciója is van. Ha az MFS-kapcsoló (26) DEF-állásban van, a versenyző a 10-es és az 1-es gombokkal kereshet a saját kívánalmainak megfelelően beállított feladatok (például szenzorok ki-be kapcsolása, egyebek) között. Ha nem DEF-állásban van az MFS, akkor a 10-es és az 1-es gombok + és – gombokként működnek, amelyekkel az adott MFS-állás alá programozott tevékenységek között kereshetnek.
6 – SC: Amikor a biztonsági autó a pályára hajt, az FIA által megállapított köridő-limit megjelenik a kijelzőn. A versenyző nem mehet gyorsabb kört, mert azt szankcionálja a versenybíróság, ha viszont már utolérte a biztonsági autó mögött haladó mezőnyt, az SC gombbal kikapcsolhatja a köridő-visszajelzőt.
8 – Drink: Ez a gomb hozza működésbe az ivóvíz-ellátó rendszert.
Gombok a kormány jobb oldalán:
11 – Pit: A versenyzők ezzel a gombbal hozzák működésbe a boxutcai sebességszabályozó-rendszert. Ha ezt aktiválják, bármennyire tapossák a gázpedált, a motorvezérlő elektronika nem engedélyezi a sebességhatár – a versenyeken 100 kilométer/óra – átlépését.
12 – Wing: az állítható hátsó szárny aktiválására szolgál, a gomb megnyomására a szárny olyan szögbe áll, hogy a lehető legkisebb legyen a légellenállás.
13 – ACK: megerősítő gomb, amit akkor használnak, ha a versenyző kiválaszt valamit a szabadon választható funkciók közül.
15 – 1 és +: Az 1-es a versenyző által választott funkció indexszámának változtatására szolgál, míg a + az MFS-forgókapcsolóhoz rendelt más funkciók közötti keresést teszi lehetővé.
16 – Oil: a versenyzők ezzel áramoltatnak olajat a segédtartályból a motor fő olajrendszerébe.
18 – BPF: a kuplung fogáspontjának felmérésére szolgál.
20 – Red: tartalékgomb
Forgókapcsolók (bal oldalon felülről indulva, az óramutató járásával ellentétes irányban)
21 – MID: a versenyző ezzel állítja a differenciálművet, hogy a nyomaték megfelelő legyen a féktávok után és a kanyarodási pontokon.
22 – EXIT: a versenyző ezzel állítja a differenciálművet, hogy a nyomaték megfelelő legyen a kanyarok kijáratánál, a kigyorsításkor.
23 – ENTRY: a versenyző ezzel állítja a differenciálművet, hogy a nyomaték megfelelő legyen a kanyarok bejáratánál.
24 – MIX: a versenyző ezzel a kapcsolóval állítja a benzin/levegő keverék sűrűségének mértékét.
25 – EB: a versenyző ezzel a kapcsolóval állítja a motornyomatékot a fékezéseknél, függően a motor fordulatszámától.
26 – MFS: multifunkciós kapcsoló, amelyhez bármilyen funkciót hozzá lehet rendelni. A DEF állás alatt a versenyzők kívánalmainak megfelelően beállított feladatokat lehet vezérelni.
27 – RPM: a versenyző ezzel a kapcsolóval változtathatja meg a motor beállítását. Az előre programozott beállítások között van, amelyik maximális teljesítményt biztosít, például az időmérőre, de van a különféle változatok között olyan is, amelyet a biztonsági autós fázisok alatt használatos.
Egyéb kapcsolók:
9 – Clutch: ezzel lehet változtatni a kuplung fogáspontján
19 – Tyres: ezt a kapcsolót a versenyzőnek mindig az autóra felszerelt guminak megfelelően kell beállítania, mert ezzel jelzi a gumitípus-változást, ami olyan fontos beállításokra van hatással, mint például a sebességváltás gyorsasága vagy épp a nyomaték.
9 – Launch: a gomb benyomásával automatikusan betöltődnek a rajtoláshoz szükséges beállítások.