Az LMP szerint olcsóbb és színvonalasabb lenne a budapesti tömegközlekedés, ha például a BKV bevezetné az időalapú menetjegyeket, vagy ha az eddig kihasználatlan bevételi forrásokat is kihasználná a cég. Az ellenzéki ökopárt fővárosi frakciója hétfőn, az MTI-nek küldött közleményében azt hangoztatta: nem reménytelen a helyzet, mert vannak olyan megoldások, amelyek hosszú távon is fenntarthatóvá teszik a város közlekedését. Az LMP ezzel utalt arra, hogy Tarlós István főpolgármester a múlt héten arról beszélt, hogy kormányzati segítség nélkül a BKV még ebben az évben be fog dőlni.
Az ellenzéki párt szerint a BKV problémájára csak egységes szemléletű közlekedéspolitikával lehet pénzügyileg és környezeti szempontból is fenntartható megoldást találni, ami magában foglalja a közösségi-, autós-, és kerékpáros közlekedést is.
A párt szerint ennek fontos része a tarifacsökkentés; mint írták, a jelenlegi jegy- és bérletárak a jövedelmekhez mérten meghaladják a nyugati nagyvárosok árszintjét, miközben a szolgáltatás színvonala messze elmarad azoktól. Ugyanakkor – jegyezték meg – a bérletárak 2.000 forintos csökkentése körülbelül 7 milliárd forintos bevételkiesést jelentene, ezért inkább az „igazságosabb és olcsóbb, idő alapú” menetjegyek bevezetését javasolják, ami vonzóbbá tenné a közösségi közlekedést és a bliccelők számát is csökkentené.
A lehetséges bevételi források között említették a parkolási pénzeket, a közlekedési reklámfelülteket, valamint az „átlátható, igazságos behajtási díj” bevezetését. Úgy vélik, ezek a tarifacsökkentéssel kieső bevétel többszörösét hoznák vissza, és bőven jutnának források a szükséges fejlesztésekre is.
Az LMP fővárosi frakciója a Fővárosi Közgyűlés múlt heti ülésén is több javaslatot tett a BKV-val, illetve a tömegközlekedés fejlesztésével kapcsolatban, ezek közül a testület többet is támogatott.
Így például többséget kapott az az előterjesztés, ami szerint a BKV reklám-, illetve plakáthelyek önkormányzati kézbe kerülnek, és a bevételekből a kulturális, a szociális területet és a sportot támogatják.
A fővárosi költségvetési koncepció vitájában pedig Tarlós István főpolgármester jelezte: befogadja az LMP indítványát, hogy dolgozzák ki a dugódíj bevezetésének módját. A főpolgármester befogadta azt az LMP-s módosító javaslatot is, amely szerint kezdeményeznék „a 4-es metróvonal továbbfejlesztésének teljes körű felülvizsgálatát, különös tekintettel az üzemmódváltás lehetőségére”. Kaltenbach Jenő LMP-s frakcióvezető az MTI-nek azt mondta, ez akár azt is jelentheti, hogy gyorsvillamos mehet majd Újpalotára. A felülvizsgálat alapján olyan döntés is születhet majd, hogy a metróvonalat nem a Keleti pályaudvartól, hanem a Kelenföldi pályaudvartól „kifelé” hosszabbítanák meg.