Close

A kormány és a főváros példásan együttműködik

A főpolgármester szerint alig érinti az európai uniós rendezvénysorozat Budapest közlekedését. Tarlós István csütörtökön, miután a Városházán tárgyalt Győri Enikővel, a Külügyminisztérium európai uniós ügyekért felelős államtitkárával, azt hangoztatta: nem lesznek útlezárások a fővárosban, de néhány helyen parkolási tilalomra kell számítani. Újságírói kérdés kapcsán szóba került a város súlyos pénzügyi öröksége is.

 Tarlós István közölte, hogy a delegációk jórészt Budapest és Gödöllő között közlekednek az M3-as autópályán és a 31-es úton, így a főváros vérkeringését, közlekedésének túlnyomó részét mozgásuk nem érinti.

A városvezető sajtótájékoztatóján azt mondta: a főváros minden erejével arra koncentrál, hogy a magyar európai uniós elnökség sikeres legyen, és ehhez már az induláskor biztosítani kívánják a feltételeket.

Tarlós István közölte, a kormány és a főváros példásan együttműködik egymással a program idején. Példaként említette, hogy a kormány finanszíroz több kisebb léptékű fővárosi beruházást és felújítást, melyet a város „bravúros gyorsasággal” bonyolít le.

Jelezte azt is: Budapest rá akar kapcsolódni az uniós rendezvénysorozatra, és abba be kívánják vonni az uniós elnökségi posztot a magyarok után betöltő lengyelek fővárosát, valamint Zágráb vezetését is.

A főpolgármester kiemelte, hogy a kormány és a főváros minden esetleges váratlan probléma megoldásában együttműködő lesz. Jelezte: az elkövetkező fél évben állandó kapcsolatban lesz az európai uniós ügyekért felelős államtitkárral.

Győri Enikő a sajtótájékoztatón arra mutatott rá, hogy nemcsak Gödöllőről szól majd az uniós program, hiszen a szakmai rendezvények jó része Budapesten, továbbá néhány esemény egyéb vidéki helyszínen lesz.

Elmondta, hogy az uniós programokra megszépült a Néprajzi Múzeum, a Vidékfejlesztési Minisztérium és a Belügyminisztérium épülete, valamint a Stefánia-palota. Tájékoztatása szerint 204 millió forintot költöttek az elnökségi büdzséből a középületek felújítására. Közölte azt is, az említett épületekre elnökségi dekorációt helyeznek ki, ezzel is hozzá kívánnak járulni ahhoz, hogy a budapestiek „szeme előtt” is megjelenjen az elnökség.

Győri Enikő arról is beszélt, hogy rövidesen aláírnak egy együttműködési megállapodást a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával. Mint mondta, igényt tartanak a kamara szolgáltatásaira, és a „kisebb szintű szakértői rendezvényeket” kiajánlják a külföldieknek, így nem csak a Duna-parti szállodákban szállnak majd meg a vendégek.

Az államtitkár közölte, hogy Magyarország elnökségi büdzséje 15,5 milliárd forint az idén, ám számításaik szerint 1,2 milliárd forintos bevételre is számíthatnak majd a különböző idegenforgalmi bevételekből, adókból.

A megbeszélésen részt vett a budapesti rendőrfőkapitány is, ám Tóth Tamás egyéb elfoglaltsága miatt nem jelent meg a sajtótájékoztatón.

A 4-es metró első szakaszához még 100 milliárd forint hiányzik

Tarlós István újságírói kérdésre válaszolva közölte: a magyar uniós elnökséget nem fogja érinteni a város költségvetési helyzete. Elmondta, ami a fővárosra hárul „közvetett okokból”, azt a tartalékkeretből állni tudják.

Jelezte azonban, nagyon súlyos örökséget vett át a főváros, és a „hiány óriási”. Elmondta, elődei megalapozatlanul fogtak bele olyan beruházásokba, amelyek pénzügyi fedezete nem volt meg, és kiderült az is, hogy minden második fővárosi közszolgáltató cég a működőképessége határára került. Közölte, egy vagy két nagyon nehéz év következik, de a kormány segítségével meg fogják oldani a problémát.

Arra a felvetésre, hogy ebben a helyzetben mire kell számítani Budapesten, arról beszélt, nem fognak bele olyan beruházásba, amelynek „még az alaplépései sem tehetők meg”, mivel egy fillér sincs rá. A 4-es metró második szakaszáról szólva azt mondta: azt nem törlik a beruházási tervek közül, ám jelenleg nincs a városnak egyetlen fillére sem annak megkezdésére. Közölte azt is, az Európai Unió tájékoztatása szerint egyelőre nem is kívánnak tárgyalni a második szakaszáról.

A főpolgármester elmondta, egyelőre ott tartanak, hogy a 4-es metró első szakasza számláinak kifizetéséhez „nagyságrendileg” még mintegy 100 milliárd forint hiányzik. Közölte, nem nevezné megszorításnak, hogy ezt a beruházást – amit szavai szerint a feltételek teljes hiánya miatt 2012-ben, vagy 2013-ban sem lehet megindítani – nem teszik bele a költségvetésbe.
(MTI-fidesz.hu)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top